گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

ریزش قیمت دلار، سکه و طلا

کدخبر: ۵۱۴۶۰۰
اقتصادنیوز: بازار ارز، طلا و سکه امروز شنبه 22 مرداد ماه 1401 شاهد ریزش بود .
ریزش قیمت دلار، سکه و طلا

 به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز امروز شنبه 22 مرداد ماه شاهد عقبگرد قیمت دلار بود  نرخ دلار  هم در تهران عقب نشینی کرد هم در بازار های های همسایه .

عقبگرد قیمت دلار 

قیمت دلار در تهران عصر امروز در مقایسه با روز پنجشنبه گذشته بیش از 300 تومان کاهش را ثبت کرد. بازار سلیمانیه امروز بیشترین کاهش را داشت. نرخ دلار در بازار سلیمانیه امروز با 800 تومان کاهش یک کانال پایین آمد . در هرات هم اسکناس آمریکایی عقب نشینی کرد . قیمت درهم نیز امروز تقریبا 150 تومان کاهش پیدا کرد . 

  سیگنال های برجامی بازار ارز تهران

به نظر می رسد در کنار کاهش قیمت دلار در بازار های همسایه ؛  سیگنال های برجامی بازار ارز تهران را تحت تاثیر قرار داده است.

 میخائیل اولیانوف در تازه ترین اظهارات خود در رابطه با برجام گفت که ایران راجع به متن پیشنهادی اروپا، تنها چند سوال مطرح کرده است و متن کلی مورد توافق قرار گرفته است.

نشریه آمریکایی پولیتیکو  هم در گزارشی مدعی شده در متن پیشنهادی اروپا برای احیای برجام که اخیرا در وین روی میز مذاکره قرار گرفته، از برخی تحریم های اقتصادی آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عقب نشینی شده و مقرر شده پرونده "فعالیت های هسته ای مشکوک" ایران بسته شود.

با این حال رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ادعای پولیتیکو  را رد کرد و درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها و احیای توافق هسته‌ای با ایران با اشاره به اینکه هنوز توافقی در کار نیست گفت: واشنگتن قصد ندارد استانداردهای تحریمی خود را در مورد تجارت شرکت‌ها با ایران پایین بیاورد.

قیمت طلا در کانال 1800 دلار 

قیمت اونس طلا وارد کانال 1800 دلار شد و در بازار امروز به قیمت 1804 دلار معامله شد .

 ریزش قیمت سکه و طلا 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار عصر امروز به قیمت 1 میلیون و 342  هزار و 300 تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با دو روز قبل تقریبا 23 هزار و 700  تومان ریزش کرده بود. 

قیمت سکه هم امروز  نزدیک به 300 هزار تومان ریزش کرد در محدوده 14 میلیون و 500 هزار معامله شد . ارزش ذاتی سکه امروز 12 میلیون و 995 هزار تومان بود و حباب سکه در محدوده 11 درصد بدست آمد . 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید