رصد بازار خودروهای داخلی؛

جایگزین تیبا برای تعیین قیمت کف بازار + جدول

کدخبر: ۵۱۴۶۳۰
اقتصادنیوز: با حذف تدریجی تیبا، کوئیک در حال تبدیل شدن به خودروی کف قیمیتی بازار است. به این ترتیب احتمالا در چند هفته آتی کف قیمت بازار خودروهای ایرانی را به قیمت کوئیک مورد سنجش قرار خواهند داد.
جایگزین تیبا برای تعیین قیمت کف بازار + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز و با نوسان کاهشی نرخ دلار، قیمت خودرو هم در بازار استپ کرد. به گفته فعالان بازار خودرو با توقف تولید پراید قیمت این خودرو هم در بازار در حدود 200 میلیون تومان عرضه می شود، اما با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد محدودی از این خودور در بازار به صورت صفر موجود است. معیار قرار دادن این خودرو برای تغیین کف قیمت در بازار معیار درستی نیست؛ با این شرایط فعالان بازار خودرو با اشاره به قیمت خودرو در بازار امروز بر این نکته تاکید می کنند که کمترین قیمت خودرو صفر در بازار 200 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.  

چندی پیش رییس پلیس راهور فراجا اعلام کرد، بر اساس ابلاغ سازمان ملی استاندارد، همه مدل‌های سمند و تیبا (جز سمند سورن) به دلیل نداشتن ایمنی، شماره‌گذاری نخواهند شد. خبری که در ابتدای امر موجب شد تا قیمت این خودروها در بازار افزایش یابد، اما به مرور و با توجه به نامشخص بودن وضعیت قیمت گذاری این خودرو شاهد توقف قیمت آنها در بازار بوده ایم.

قیمت محصولات سایپا

«شاهین»، «کوییکR»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2 معمولی» و «ساینا»، محصولاتی هستند که امروز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که «شاهین» امروز در بازار 366 میلیون تومان عرضه شد و  تغییر قیمتی نداشت و «ساینا» هم بدون تغییر در بازار  207 میلیون تومان قیمت خورد.

از سوی دیگر در میان خانواده تیبا هم امروز «تیبا صندوقدار» و «تیبا 2 معمولی» بدون تغییر در بازار عرضه شدند؛ با این شرایط «تیبا صندوقدار» امروز در بازار 200 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «تیبا 2 معمولی» هم در بازار 205 میلیون تومان قیمت خورد.

رصد بازار همچنین نشان دهنده آن است که «کوییکR » هم در بازار  با افت یک میلیونی در بازار 212 میلیون تومانی شد و «کوییک معمولی» هم در بازار 205 میلیون تومان دست به دست شد.

  

سایپا 22

   

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید