فولاد پیشران بازار سهام؛

جهش شاخص بورس /4 گروه ریالی سبزپوش شدند

کدخبر: ۵۱۴۵۴۳
اقتصادنیوز: امروز قیمت سهام تمامی نمادهای گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»، «سرمایه‌گذاری‌ها» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» افزایش یافت و این 4 گروه یکپارچه سبزپوش شدند.
جهش شاخص بورس /4 گروه ریالی سبزپوش شدند

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز شنبه بیست و دوم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش 18 هزار و 636 واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و 467 هزار و 100 واحد رسید.  

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 6 هزار و 282 واحدی در سطح 395 هزار و 884 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 113 واحد بالا آمد و در سطح 19 هزار و 264 واحد باقی ماند.  

امروز نیز همانند روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نماد «فولاد» بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشت و پس از فولاد، نمادهای «شستا» و «فملی» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «نوری»، «شپدیس» و «پارس» بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «خدیزل» و «فغدیر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شراز»، «شاوان» و «دماوند» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و فولاد و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کرمان و کایزد پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

رشد ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 16 هزار و 462 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 10 هزار و 533 میلیارد تومان بود که 64 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 54 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 296 میلیارد تومان رسید. 

گروه‌های سبز بازار

امروز قیمت سهام تمامی نمادهای گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»، «سرمایه‌گذاری‌ها» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» افزایش یافت و این 4 گروه یکپارچه سبزپوش شدند. 

صف‌های پایانی بازار 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 63 درصد کاهش یافت و 11 میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته رشد کرد و در رقم 485 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد خساپا (شرکت سایپا) با صف‌ خرید 105 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از خساپا، نمادهای وبانک (شرکت سرمایه گذاری هلدینگ توسعه ملی) و خودرو (شرکت ایران خودرو) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غاذر (شرکت کشت و صنعت پیاذر) تعلق داشت که ارزش آن 9 میلیارد تومان بود. پس از غاذر، نمادهای فگستر، وآذر و زنگان بیشترین صف فروش داشتند. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید