بررسی آمارهای کرونایی تا میانه تابستان 1401+نمودار

وضعیت قرمز کرونا در ایران /مرگ و میر کرونا رکورد زد

کدخبر: ۵۱۳۰۰۴
وضعیت ابتلا و فوتی کرونا در کشور تا میانه مرداد ماه همچنان صعودی بوده و در بالاترین سطح 1401 قرار گرفته است. براساس آمارهای وزارت بهداشت و درمان پس از آنکه ابتلا به کرونا در روزهای ابتدایی مرداد ماه به کانال 11 هزار نفر رسید، بستری ها و شمار فوتی ها نیز رکوردزنی کرده و بالاترین رکورد را در سال جاری به ثبت رساندند.
وضعیت قرمز کرونا در ایران /مرگ و میر کرونا رکورد زد

به گزارش اقتصادنیوز، روند ابتلا به کرونا در کشور همچنان صعودی است. بررسی های آماری از رشد شاخص های نگران کننده این ویروس در ایران نشان می دهد موج هفتم کرونا چند صباحی است که در کشور برخاسته و همچنان در حال جولان دهی است.

این موج، ابتلای کشور را که روزهایی سطح صفر را تجربه کرده بود اکنون به مرز چندین هزار نفر در سطح روزانه رسانده است.

رکوردزنی ابتلا به کرونا در ایران

شمار مبتلایان کرونا در ایران در هفته اخیر رشد بی سابقه ای را در قیاس با ماه های گذشته پیدا کرده و رکوردهای بالایی را درج کرده است.

گاه شمار کرونایی کشور در روزهای ابتدایی مردادماه کانال های جدیدی از ابتلا را ثبت کرد تا بیشترین میزان سرایت این ویروس در سال 1401 را به این ماه نسبت دهد.

با افزایش میزان مبتلایان به کرونا در کشور متعاقبا سایر شاخص های نگران کننده نیز پرشی قابل توجه را رقم می زنند. شاخص هایی نظیر بستری های روزانه، بیماران بدحال و مرگ و میر سیاه ترین متغیر کرونایی کشور.

درهمین رابطه طبق آمارهای وزارت بهداشت و درمان در روز سه شنبه 4 مرداد ماه تعداد مبتلایان به کرونا در کشور به 11 هزار و 35 نفر رسید و بالاترین رکورد را در 5 ماه گذشته رقم زد.

پس از آن در هفته دوم مرداد ماه کانال ابتلا به کرونا در ابتدا به 9 هزار نفر تقلیل پیدا کرده و در روز 5 شنبه سیزدهم مرداد به 7 هزار و 415 نفر رسید.

رشد بی سابقه ابتلا به کرونادر هفته دوم مرداد ماه موجب شد تا در روز یکشنبه 9 مرداد ماه بستری روزانه از مرز 2 هزار نفر عبور کرده و بالاترین سطح شش ماهه را رقم زند.

رشد بستری روزانه در این بیماری  به نوعی نشان می دهد ضمن افزایش سرایت این ویروس وخامت ابتلا نیز در حال رشد است. بیماران وخیم هم در همین راستا در روز 5 شنبه 13 مرداد ماه به هزار و 398 نفر رسیده و همچنان سیری صعودی را ثبت کرده است.

کرونا

رکوردزنی مرگ ومیر روزانه کرونا در کشور

تحقیقات آماری در خصوص بیماری کرونا نشان داده است میزان مرگ و میر این بیماری در هر منطقه همواره با یک فاصله از ابتلا در کشور شکل می گیرد. به همین علت در آمارهای کرونایی روزهای اخیر وضعیت فوتی ها در روز 5 شنبه 13 مرداد ماه به 81 نفر رسیده و رکورد دار 4 ماه ونیمه بوده است.

وضعیت صعودی مرگ ومیر کرونا در کشور در کنار سایر شاخص ها به نوعی نشان دهنده رشد خطر این ویروس در موج هفتم کرونایی است. در بررسی های جهانی کرونا نیز در روزهای اخیر مشاهده می شود وضعیت مرگ و میر کرونا در کشور رتبه نهم را در مقایسه با سایر کشورهای جهان داشته است. این در حالی است که رکوردداران ابتلا به کرونا مناطق شرق آسیا بوده و بیشترین میزان مرگ و میر کرونایی نیز به کشورهای آمریکا و برزیل به ثبت رسیده است.

کرونا

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید