قیمت سکه رفاه بالاتر از 15 میلیون تومان شد

دلار 29 هزار تومانی در اصفهان /لانه زنبور بازار ارز

کدخبر: ۵۱۲۵۶۴
معامله‌گران درباره بازار ارز می‌گویند تهران همان دوشنبه بود و هرات هم همان دوشنبه. وقتی قیمت درهم و اونس بالا می‌روند و هرات پایین می‌رود، احتمالا در این منطقه دارد ارز جمع می‌شود و دلار تهران مقاومت یک سقف را تست می‌کند.
دلار 29 هزار تومانی در اصفهان /لانه زنبور بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز،  قیمت دلار در تهران ۳۱ هزار و ۶۰۰ تا ۷۰۰ و در هرات نرخ ۳۱ هزار و ۴۵۰ تومان بود، معامله‌گران می‌گویند هرات و تهران همان نرخ دوشنبه است. 

بی تفاوتی بازار ارز به خبرهای مذاکرات

یکی از نکات عجیب بازار سردی نسبت به اخبار بود، بازار ارز تهران تقریبا درباره مذاکرات تعقیب‌کننده اخبار نیست درحالیکه یک ماه قبل نسبت به اخبار مذاکرات و وصول توافق امیدوار بود.

بازار هرات هم دو روز است که بین 31 هزار و 400 تا 600 تومان در نوسان است. معامله‌گران معتقدند در صورت تثبیت دلار هرات بالای 31 هزار و 600، می‌توانیم شاهد رشد تقاضا در این بازار باشیم.

بازار هرات درحال جمع کردن مال است؟

کسانی که بازار هرات را رصد می‌کنند، یک فرضیه مطرح می‌کنند آن‌ها می‌گویند وقتی درهم و اونس روند صعودی دارد ولی هرات صعودی نیست یعنی بازار هرات در حال جمع کردن مال است.

حوصله بازارساز سر می رود اگر ...

به گزارش اکوایران، در بازار تهران هم تمرکز روی حوصله و قدرت بازارساز است. معامله‌گران می‌گویند عرضه دلار سهمیه‌ای بسته به قدرت بازارساز است، اگر قدرت عرضه، رو به کاهش باشد بازارساز از قبل علامت‌هایی می‌دهد. حوصله بازارساز هم بسته به همین متغیر است چون اگر حوصله بازارساز سر برود امکان دارد رویکرد مدیریت بازار ارز از اقتصادی به انتظامی تغییر کند.

تست قدرت مقاومت سقف 32

دلایلی که این دغدغه بین معامله‌گران مطرح شده تست سقف ۳۲ از سمت معامله‌گرهاست. دلار تهران چند روزی است قدرت مقاومت این سقف را تست می‌کند اما اکثر فعالان بازار ارز تصور می‌کنند کانال ۳۲ لانه زنبور است و با قیمت دلار در این کانال مدارای اقتصادی نمی‌شود.

ثبات حباب سکه

در بازار سکه حباب ثابت ماند، دلیل ثبات حباب هم افزایش قیمت اونس طلا و کاهش قیمت سکه‌ بود. در این بازار قیمت تنها سکه‌ای که بالای ۱۵ میلیون بود، سکه رفاه است و قیمت سایر سکه زیر ۱۵ است.

سکه بازار 14 میلیون و 900 و سکه اتحادیه سه روز است که در 14 میلیون و 800 هزار تومان قفل است.

دلار سهمیه ای در اصفهان ارزان شد؟

اما بازار چند نکته مهم داشت؛

نکته اول اینکه عده‌ای در بازار ادعا می‌کنند امکان ثبت‌نام دلار سهمیه‌ای سه روز است که وجود ندارد.

نکته دوم به قیمت دلار سهمیه‌ای برمی‌گردد. درحالیکه نرخ دلار سهمیه‌ای در تهران از 30 هزار و 400 تا 900 تومان بود، عده‌ای مدعی بودند که این دلار در اصفهان 29 هزار و 800 تومان است که شاخک خیلی‌ها را تیز کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید