3 نماد اثرگذار در رشد شاخص کل بورس؛

صعود آهسته شاخص‌های بورس/خگستر صدرنشین شد

کدخبر: ۵۱۲۳۷۳
اقتصادنیوز: امروز شاخص کل بورس تهران اندکی رشد کرد و هنوز ارزش معاملا ت در سطح پائینی قرار دارد.
صعود آهسته شاخص‌های بورس/خگستر صدرنشین شد

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز سه‌شنبه یازدهم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش 2 هزار و 412واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و 430 هزار و 18 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 224 واحدی در سطح 380 هزار و 587 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 24 واحد بالا آمد و در سطح 18 هزار و 762 واحد قرار گرفت.  

امروز نمادهای «فارس»، «ومعادن» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «وپارس»، «برکت» و «کگل» بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «شراز» و «بپاس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «غصینو»، «فرابورس» و «دماوند» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خگستر صدرنشین است و خساپا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فزر، فرابورس و شراز پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

رشد معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 15 هزار و یک میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 11 هزار و 722 میلیارد تومان بود که 78 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 9 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم هزار و 968 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های پایانی بازار 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 25 درصد کاهش یافت و 18 میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 15 درصد افت کرد و در رقم 60 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد آسیاتک (شرکت انتقال داده‌های آسیاتک) با صف‌ خرید 10 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از آسیاتک، نمادهای کایزد (شرکت فرانسوز یزد) و تپمپی (شرکت پمپ سازی ایران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد فمراد (شرکت آلومرداد) تعلق داشت که ارزش آن 5 میلیارد تومان بود. پس از فمراد، نمادهای لبوتان، وصنا، تکنو و دروز بیشترین صف فروش داشتند. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید