حال و هوای قیمت ها در بازار ایران خودرو؛

قیمت خودرو از کف بازار کنده شد +جدول

کدخبر: ۵۱۱۱۴۱
اقتصادنیوز: محصولات پرتیراژ ایران خودرو امروز 5 مرداد 1401 با افزایش یک میلیونی برخی از خودروها و ثبات قیمت برخی دیگر در بازار عرضه شدند.
قیمت خودرو از کف بازار کنده شد +جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که نوسان اندک قیمتی در بازار ایران خودرویی ها در حالی رقم خودرو که روز گذشته پرتیراژهای ایران خودرو بدون تغییر در بازار عرضه شدند، اما امروز و با وجود نوسان اندک نرخ دلار کمی از ثبات قیمت فاصله گرفتند و با رشد اندک در بازار قیمت خوردند.  

به گفته فعالان بازار خودرو یکی از دلایل سردگمی قیمتی که در بازار به وجود آمده به ممنوعیت تولید برخی از خودروها باز می گردد و عامل بعدی خبرهای جست و گریخته ای که از مذاکرات برجام شنیده می شود. اخباری که موجب شده تا بازار خودرو نامتعادل شود. البته فعالان بازار خودرو در ادامه بر این نکته تاکید می کنند که این نوسان چندان قیمت در بازار خودرو اثرگذار نخواهد بود.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان خانواده سمند امروز هم رشد قیمت مشاهده می شد هم ثبات؛ با این شرایط «سمند LX» در بازار 305 میلیون تومان قیمت خورد، «سمندLX با موتورEF7» هم 352 میلیون تومان در بازار دست به دست شد تا به این طریق این دو خودرو رشد یک میلیونی قیمت در بازار داشته باشند. اما «سمند سورن پلاس» بدون تغییر در بازار 345 میلیون تومان قیمت خورد.

ارزیابی ها همچنین نشان دهنده آن است که «دنا پلاس توربو اتومات» در 505 میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشد یک میلیونی قیمت داشت از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «دنا معمولی» امروز 395 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمتی نداشت، اما «رانا پلاس» هم بدون تغییر در بازار 300 میلیون دست به دست شد. 

از سوی دیگر با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت «پژو 207 دنده‌ای» در بازار امروز 396 میلیون قیمت خورد و «پژو 207 سقف شیشه ای» هم در بازار 405 میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشدی یک میلیونی برای این خانواده ثبت شد.

ایران 5

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید