پیش بینی قیمت دلار 4 مرداد 1401؛

ریزش شبانه قیمت دلار /سیگنال گروسی به بازار دلار

کدخبر: ۵۱۰۷۲۰
اقتصادنیوز : برخی از تحلیلگران معتقدندکه اسکناس آمریکایی بر روی مرز حساس قرار گرفته و در صورتی که این مرز را از دست دهد قدرت معامله گران کاهشی بیشتر خواهد شد .
ریزش شبانه قیمت دلار /سیگنال گروسی به بازار دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار دیروز  بر مدار کاهش قرار گرفت. اسکناس آمریکایی عصر دیروز همزمان به کاهش قیمت دلار هرات و سلیمانیه پایین آمد . 

برخی از تحلیلگران معتقدندکه اسکناس آمریکایی بر روی مرز حساس قرار گرفته  و در صورتی که این مرز را از  دست دهد قدرت معامله گران کاهشی بیشتر خواهد شد . 

در معاملات پشت خطی شب گذشته قیمت درهم اندکی افت کرد. معامله گران  دلار هم اسکناس آمریکایی را پایین تر  از نرخ دیروز به فروش رساندند. بنابراین عده ای از معامله گران معتقدند قیمت دلار در بازار امروز  به مسیر کاهشی دیروز ادامه خواهد داد. 

 رئیس کل بانک مرکزی استعفا داد؟

سیگنال گروسی به بازار دلار 

 از سوی دیگر عده ای از معامله گران معتقدند حل نشدن موضوع مذاکرات برجام می تواند قیمت دلار را بار دیگر افزایشی کند . در حال حاضر موضوع تنش آژانس و تهران برجسته شده است . روز گذشته رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: دوربین‌های فراپادمانی یا به اصطلاح برجامی به توافقنامه برجام ربط دارد اگر غربی‌ها به این توافقنامه برگشتند و وقتی اطمینان حاصل کردیم شیطنتی انجام نمی‌دهند برای این دوربین‌ها تصمیم‌گیری می‌کنیم.

پیش بینی قیمت دلار در صورت شکست مذاکرات برجام

رافائل گروسی،  مدیرکل آژانس بین‌المللی انر‌ژی اتمی  در آخرین اظهارات خود گفته نظارت آژانس بر فعالیت برنامه هسته ای ایران قطع شده  است.

به گفته این مقام مسئول فضا برای احیای برجام  نیز روز‌به‌روز تنگ‌تر می‌شود و مذاکرات، نتایج قابل توجهی نداشته‌ است. گروسی گفته  نحوه عملکرد تهران نشانگر حرکت آنها به سمت ساخت بمب اتمی است.  

واکنش آمریکا به تنش آژانس و ایران  

سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا هم به تازگی گفته  حفظ شرایطی که در آن شفافیت امور مربوط به برجام برای آژانس کاهش یافته باشد، فقط منجر به پیچیده شدن چالش‌ها در زمینه بازگشت دوجانبه بالقوه به پایبندی به برجام می‌شود. 

این موضوع از نظر عده ای از  معامله گران نشان دهنده افزایش تنش ها است بنابراین عده ای از بازیگران ارزی در انتظار رشد قیمت دلار هستند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید