نرخ حواله درهم افت کرد

قیمت سکه خیز برداشت /قیمت دلار کاهشی شد

کدخبر: ۵۱۰۵۳۰
اقتصادنیوز : قیمت سکه امروز بر خلاف قیمت دلار و طلا حرکت کرد.
قیمت سکه خیز برداشت /قیمت دلار کاهشی شد

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار امروز در بازار امروز دوشنبه 3 مرداد ماه به مسیر کاهشی روز گذشته خود ادامه داد.

نرخ دلار در تهران دیروز یک کانال پایین آمد. اسکناس آمریکایی در معاملات نقدی روز گذشته پشت خاکریز جدید ایستاد  اما در معاملات امروز از محدوده دیروز فاصله گرفت و تقریبا 120 تومان کاهش یافت.

عده ای از تحلیلگران ارزی معتقدند در صورتی که مرز حساس از دست برو قدرت معامله گران کاهشی بیشتر خواهد شد .

دلار هرات کاهشی شد

سرنوشت دلار در بازار های همسایه هم امروز مانند دلار تهران نزولی بود. نرخ دلار هرات 130 تومان پایین تر از دیروز معامله شد و در بازار سلیمانیه 70 تومان کاهش را ثبت کرد . 

امروز  همزمان با کاهش قیمت دلار، نرخ حواله درهم نیز افت کرد و 60 تومان از ارزش خود را از دست داد. البته  با افت درهم  نرخ برابری آن  به دلار از نرخ قیمت دلار در بازار بالاتر بود.

روند محدود قیمت دلار رسمی 

دلار در بازار رسمی روند حرکتی محدودی را ثبت کرد. قیمت  فروش دلار  صرافی ملی امروز 27 هزار و 768 تومان  بود که نسبت به دیروز 20 تومان افت کرده بود.  

در بازار متشکل هم قیمت دلار امروز 27 هزار و 627 تومان بود .  

تداوم تنش آژانس و ایران 

امروز موضوع دوربین‌های فراپادمانی بار دیگر داغ شد. محمد اسلامی ظهر امروز گفت دوربین‌های فراپادمانی فعلا روشن نمی‌شوند .رئیس سازمان انرژی اتمی گفته دوربین‌های فراپادمانی یا به اصطلاح برجامی به توافقنامه برجام ربط دارد و اگر غربی‌ها به این توافقنامه برگشتند و وقتی اطمینان حاصل کردیم شیطنتی انجام نمی‌دهند برای این دوربین‌ها تصمیم‌گیری می‌کنیم.

اظهارات محمد اسلامی در حالی است که چند روز قبل رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته بود اقدام ایران در قطع دوربین‌های آژانس چالشی جدی برای تلاش‌های ما ایجاد می‌کند و موجب می‌شود ما نتوانیم پیوستگی دانش خودمان درباره این برنامه هسته‌ای را حفظ کنیم. این ضربه‌ای مهلک به مذاکرات خواهد بود. 

معامله گران معتقدند با وجود تنش های  بین ایران و آژانس، افزایش حجم عرضه توسط نهاد بازارساز  باعث شده دلار  به اخبار برجام اندکی بی اعتنا شود . 

عده ای دیگر از  بازیگران ارزی می‌گفتند که با وجود کاهش امید‌ها و انتظارات مثبت نسبت به آینده مذاکرات برجام، بهبود روابط منطقه می‌تواند در آینده تاثیرات قابل توجهی بر روند بازار ارز داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز در نشست خبری خود گفت  نتایج مذاکرات با سعودی‌ها دلگرم کننده بود. 

حرکت مخالف قیمت سکه با دلار/ طلا ارزان شد

قیمت اونس طلا امروز در مقایسه با روز شنبه ثابت بود و  با 1727 دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم ظهر امروز قیمت طلا 18 عیار 900 تومان ارزان تر از دیروز معامله شد. قیمت این فلز زرد رنگ داخلی امروز  با 1 میلیون و 350 هزار و 600 تومان به فروش رسید . 

قیمت سکه امروز  تا 14 میلیون 750 هزار تومان پایین آمد اما در نیمه ظهر برخلاف قیمت دلار و طلا حرکت کرد. فلز گران بهای داخلی ظهر امروز به سمت کانال 15 میلیون تومان خیز برداشت. سکه امروز به قیمت 14 میایون و 990 هزار تومان مبادله  شد که نسبت به دیروز بیش از 50 هزار تومان افزایش را نشان می دهد . 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید