اثر حباب منفی دلار در بازار ارز

افزایش همزمان قیمت دلار، سکه و طلا در اول مرداد

کدخبر: ۵۱۰۰۲۹
اقتصادنیوز: در بازار امروز شنبه اول مرداد ماه قیمت دلار ، سکه و طلا به صورت همزمان بر مدار افزایش قرار گرفت.
افزایش همزمان قیمت دلار، سکه و طلا در اول مرداد

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بازار ارز در اولین روز مرداد ماه داغ شد . قیمت دلار امروز شنبه 1 مرداد 1401 در تهران با 400 تومان افزایش وارد کانال جدید شد و بر روی پله اول کانال  جدید معامله شد .

در بازار سلیمانیه هم نرخ دلار  وارد کانال جدید شد و بالای مرز مقاومتی جدید به فروش رسید. در هرات هم اسکناس آمریکایی به پرواز در آمد و بیش از 500 تومان رشد را ثبت کرد. 

اثر حباب منفی دلار در بازار ارز 

نرخ حواله درهم نیز امروز  رشد محدودی را تجربه کرد. نرخ برابری درهم به دلار بیش از 600 تومان از  دلار نقدی بالاتر  بود و این امر نشان دهنده حباب منفی در بازار دلار است . از نظر تحلیلگران ارزی زمانی که بازار با حباب منفی روبرو می شود این امر می تواند بر افزایش تقاضا برای خرید دلار بیفزاید . 

 روند ملایم دلار در بازار رسمی 

در بازار رسمی هم امروز قیمت دلار مانند روزهای گذشته روند ملایمی را طی کرد . نرخ دلار صرافی ملی امروز 27 هزار و 811 تومان بود  در بازار متشکل قیمت دلار با 27 هزار و 673 تومان مبادله شد . 

 نرخ فروش دلار در بازار بین بانکی و بازار آزاد

بانک مرکزی امروز  در گزارشی نرخ فروش دلار در بازار بین بانکی و بازار آزاد در بهار سال جاری را اعلام کرده که طبق آن در فروردین ماه، دلار در بازار بین بانکی معادل ۴۲۰۰ تومان فروخته شده و در همین ماه این نوع ارز در بازار آزاد به قیمت ۲۶ هزار و ۵۲۵ تومان فروخته شده است.

علاوه بر این، در اردیبهشت امسال نیز نرخ فروش دلار در بازار بین بانکی و بازار آزاد به ترتیب معادل ۴۲۰۰ و ۲۷ هزار و ۲۳۱ تومان بوده است.

همچنین، طبق این گزارش دلار در خرداد ماه در بازار بین بانکی معادل ۴۲۰۰ تومان و در بازار آزاد به قیمت ۲۸ هزار و ۷۸۴ تومان فروخته شده است.

 سیگنال های منفی برجامی  به بازار ارز 

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، در گفت‌وگو با دیلی‌ بیست با اشاره به اینکه دولت بایدن تلاش کرده برای مذاکرات احیای برجام مهلت نهایی مشخص نکند، گفته است: این مهلت محدود است و احتمالا طی یک یا دو ماه آینده تمام می‌شود

معاون وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که توافق با ایران روی میز قرار دارد. ویکتوریا نولند گفت:اگر ایران این توافق را نپذیرد، ما فشار را افزایش خواهیم داد.

به نظر می رسد در کنار سیگنال های صعودی نرخ دلار از بازار همسایه و نرخ برابری درهم به دلار ، عامل دیگر صعود دلار تهران سیگنال های منفی برجامی بوده است. 

قیمت طلا در بازار جهانی 

قیمت طلا که طی هفته گذشته به شکل قابل توجهی کاهش یافته و به پایین ترین قیمت خود طی ۱۶ ماه اخیر رسیده بود، در روزهای انتهایی هفته پیش افزایش یافت. به نظر می رسد سرمایه گذاران بار دیگر به سمت بازار طلا کشیده شده اند و تقاضا برای آن افزایش یافته است. قیمت اونس طلا امروز 1727 دلار بود.

افزایش قیمت طلا در ایران 

در بازار داخلی ایران قیمت طلا 18 عیار در زمان نوشتن این گزارش تقریبا 21 هزار و 700 تومان بالا تر  از 2 روز قبل به فروش رسید. این فلز زرد رنگ داخلی امروز با 1 میلیون و 368 هزار و 800 تومان مبادله شد . 

شوک دلار به بازار سکه /خیز سکه به سمت کانال 15 میلیون 

قیمت سکه هم امروز به با رشد قیمت دلار  به سمت کانال 15 میلیون تومان خیز برداشت . قیمت هر قطعه سکه امامی ظهر امروز 14 میلیون و 990 هزار تومان بود  که در مقایسه با  روز پنجشنبه گذشته  بیش از 120 هزار تومان افزایش را نشان می دهد. با قیمت های مذکور حباب سکه کوچکتر شد و در محدوده 14 درصد قرار گرفت.  ارزش ذاتی سکه  هم امروز از کانال 12 میلیون تومان وارد کانال 13 میلیون تومان  شد . با این حال فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی بیش از 1 میلیون و 900 هزار تومان بود . 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید