حباب 17 درصدی سکه

شورش قیمتی در بازار ارز هرات /قیمت طلا بالا رفت

کدخبر: ۵۰۸۵۵۱
اقتصادنیوز : قیمت دلار امروز در تهران و مرز ها صعودی بود اما حباب سکه همچنان جلوی رشد قیمت سکه را گرفته است.
شورش قیمتی در بازار ارز هرات /قیمت طلا بالا رفت

به گزارش اقتصادنیوز ،  بازار ارز امروز شنبه 25 تیر ماه تحت تاثیر سفر  رئیس جمهور آمریکا به عربستان بود.  بایدن بعد از بیانیه مشترک با اسرائیل  عازم عربستان شد  و بعد از دیدار  با مقامات سعودی  یک بیانیه ضد ایرانی مشترک بین این دو کشور صادر شد.

ردپای بیانیه های جدید آمریکا در بازار دلار 

در بیانیه مشترک دو کشور آمده است که آمریکا از عربستان سعودی حمایت نظامی می‌کند و این کشور عربی نیز متعهد به حفظ تعادل بازار جهانی نفت می‌شود. همچنین در این بیانیه ضد ایرانی دو کشور بر توقف دخالت ایران در امور داخلی کشورها و جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی تاکید می‌کنند.

قیمت دلار بالای مرز مقاومتی جدید

از نظر عده ای از معامله گران این بیانیه ها می تواند زمینه ساز اختلافات در بین منطقه شود . بنابراین خریدهای احتیاطی در بازار تقویت شده است.  قیمت دلار امروز در کانال جدید  و بالای مرز مقاومتی جدید معامله شد . 

سیگنال افزایش نرخ دلار از مرز ها به تهران 

البته برخی  دیگر از فعالان بازار می گفتند در کنار سیگنال های سیاسی ، صدای افزایش نرخ دلار از مرزها به تهران رسیده است و برای همین دلار تهران آرایش صعودی به خود گرفته است. 

امروز بازار هرات بالاخره بعد از چند روز تعطیلی به مناسب عید قربان نرخ زد. قیمت دلار هرات امروز در مقایسه با قبل از تعطیلات در کانال جدید قرار گرفته بود و بیش از 1 هزارو 300 تومان نسبت به قبل از عید قربان بالاتر بود. در سلیمانیه هم نرخ دلار از نیمه کانال جدید عبور کرد. 

پیام نرخ حواله درهم به دلار 

نرخ حواله درهم نیز امروز  رشد کرد و در یک قدمی کانال جدید قرار گرفته بود. نرخ برابری درهم به دلار نزدیک مرزهای تاریخی قرار گرفته است که می تواند  انتظارات صعودی در بین معامله گران را تقویت کند. 

آرامش در بازار دلار رسمی 

امروز اگرچه در بازار آزاد نرخ دلار به پرواز در آماده بود اما در بازار رسمی اسکناس آمریکایی روند آرامی را دنبال کرد. نرخ دلار در صرافی ملی رشد محدودی را نسبت به روز پنجشنبه ثبت کرد  و از صبح تا ظهر در محدوده 27 هزار و 908 تومان مبادله شد. 

قیمت دلار متشکل هم امروز اندکی بالاتر از قیمت روز گذشته به فروش رسید اما در ادامه روند معاملات نقدی امروز 27 تومان پایین تر از نرخ دیروز معامله شد. قیمت دلار متشکل امروز 27 هزار و 770 تومان بود. 

قیمت طلا بالا رفت/ حباب سد راه بازار سکه 

قیمت اونس طلا دیروز از کانال 1700 دلار پایین آمد اما دوباره به بالای کانال یاد شده رسید و قیمت این فلز گران بهای جهانی امروز تقریبا 5 دلار از دیروز بالاتر بود و در محدوده 1708 دلار ایستاده بود. 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار ظهر امروز 1 میلیون و 396 هزارو 300 تومان بود  که نسبت به دو روز قبل 13 هزار تومان افزایش را نشان می دهد. 

اما نکته قابل توجه در بازار سکه است . فلز زرد رنگ داخلی با وجود افزایش قیمت دلار در برابر رشد قیمت چشمگیر مقاومت می کند. قیمت سکه امروز 15 میلیون و 180 هزار تومان بود . با قیمت یاد شده ارزش ذاتی سکه 12 میلیون و 967 هزار تومان بود  و حباب سکه در محدوده 17 درصد بدست آمد . معامله گران با اشاره به حباب سکه می گفتند تا زمانی که بازار سکه حباب دارد نباید در انتظار افزایش چشمگیر قیمت سکه بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید