گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

افزایش قیمت طلا 18 عیار / دلار ثابت ماند

کدخبر: ۵۰۷۵۵۵
اقتصادنیوز : بازار دلار تهران امروز دوشنبه 20 تیر ماه 1401 آرامش را تجربه کرد. قیمت سکه هم امروز مانند روز های گذشته بر روی پله اول و دوم کانال 15 میلیون تومان معامله شد.
افزایش قیمت طلا 18 عیار / دلار ثابت ماند

به  گزارش اقتصادنیوز ؛ بازار دلار تهران امروز دوشنبه 20 تیر ماه آرامش را تجربه کرد و قیمت اسکناس  آمریکایی در تهران مانند روزهای گذشته معامله شد و تغییر چندانی را ثبت نکرد. در هرات و سلیمانیه هم به واسطه تعطیلات عید قربان قیمت جدید اعلام نشد. 

افت و خیز محدود قیمت دلار رسمی

قیمت دلار رسمی هم امروز افت و خیز محدودی را ثبت کرد. نرخ دلار صرافی ملی صبح امروز با 27 هزار  و 889 تومان آغاز به کار کرد  ودر نیمه ظهر امروز به سمت کانال 28 هزار تومان خیز برداشت.دلار صرافی ملی از ظهر تا عصر امروز  با قی27 هزارو 909 تومان معامله شد که در مقایسه با روز شنبه 27 تومان نوسان صعودی را نشان می دهد . 

در بازار متشکل ارزی هم نرخ دلار صبح امروز با 27 هزار و 760 تومان معامله شد و در نیمه ظهر  تا عصر امروز با  27 هزار و 771 تومان به فروش رسید  که نسبت به روز شنبه 27 تومان نوسان افزایشی  پیدا کرد. 

کاهش قیمت اونس طلا 

در بازارجهانی طلا  عصر امروز تقریبا 8 دلارکاهش را ثبت کرد . قیمت اونس طلا امروز 1735 دلار نرخ گذاری شد. 

افزایش قیمت طلا 18 عیار 

در بازار داخلی ایران هم  در زمان نوشتن این گزارش قیمت طلا 18 عیار 1 میلیون و 394 هزار و 900 تومان به فروش رسید که نسبت به 2 روز قبل 10 هزار و 400 تومان افزایش را نشان می دهد.  قیمت سکه هم امروز مانند روز های گذشته بر روی پله اول و دوم کانال 15 میلیون تومان معامله شد. 

فاصله زیاد  ارزش ذاتی سکه و قیمت نقدی در بازار 

با فرض سکه 15 میلیون و 200 هزار تومانی حباب سکه 18 درصد بدست آمد و فاصله ذاتی سکه با قیمت نقدی بیش از 2 میلیون تومان بود. از نظر سکه بازان یکی از دلایلی که موجب احتیاط سکه بازان شده حباب چشمگیر و فاصله زیاد ارزش ذاتی و نقدی بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید