تقویم اقتصادی بازارهای جهانی در هفته آتی + جدول

ادامه تابستان داغ بازارهای جهانی

کدخبر: ۵۰۷۳۲۵
اقتصادنیوز: با داده‌های بسیار مهم پیش رو در هفته آینده، تابستان داغ بازارهای جهانی ادامه‌دارد. در کانادا و نیوزلند، بانک‌های مرکزی علی‌رغم ریسک‌های رکود اقتصادی به دنبال افزایش نرخ بهره خود هستند.
ادامه تابستان داغ بازارهای جهانی

به گزارش اقتصادنیوز ، پس از افت 60 دلاری این هفته، به نظر می‌رسد که بازار طلا همچنان آسیب‌پذیر باشد. تحلیل‌گران بر این باورند که بازارها برای افزایش تهاجمی دیگر فدرال رزرو در نشست جولای آماده می شوند. 

بازار طلا در هفته‌های اخیر از تقویت شاخص دلار آمریکا آسیب دیده است.

تحلیلگران ریسک نزولی بیشتری را برای طلا پیش‌بینی کرده وتاکید می‌کنند که قیمت ها می تواند سطح 1700 دلار و به طور بالقوه حتی 1650 دلار سقوط کنند. ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار OANDA، به کیتکو نیوز گفت، با این حال، این قیمت به عنوان پایین ترین قیمت ها عمل می کند و سرمایه گذاران مجددابه طلا باز خواهند گشت.

photo_2022-07-10_18-04-31

با آمار مهمی که در هفته آینده منتشر خواهد شد باید منتظر تداوم تابستان داغ بازارهای جهانی باشیم. در کانادا و نیوزلند، بانک‌های مرکزی علی‌رغم ریسک‌های رکود اقتصادی به دنبال افزایش نرخ بهره خود هستند. مرز بین رشد اقتصادی مثبت و منفی سه‌ماهه دوم سال جاری در چین هم بسیار باریک است. و درنهایت تورم ایالات‌متحده که ممکن است همچنان افزایشی باشد.

دلار آمریکا در هفته گذشته صعود چشمگیری داشت و بازار فارکس را به هم ریخت. نگرانی از ورود اقتصاد به رکود در کنار افزایش نرخ بهره و کاهش هزینه‌های دولتی موجب هدایت سرمایه‌گذاران به سمت دلار آمریکا شده است.  دلار به‌عنوان ارز ذخیره امنیت بالایی دارد. سایر ارزها نیز حرفی برای گفتن نداشتند. یورو زیر فشار بحران انرژی روندی نزولی داشت.

زمانی که بازار نگران رکودی ناپایدار است، تشدید سیاست‌های فدرال رزرو و افزایش بازده اوراق قرضه، دلار را به سمت سطوح بالاتر هدایت می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید