تثبیت قیمت بیت کوین در کانال 19000 دلار

خریداران بیت کوین ضرر کردند /رکود در معاملات ارزهای دیجیتال

کدخبر: ۵۰۶۰۹۲
اقتصادنیوز : بیت کوین امروز مثبت است، اما با ارزش معاملات بسیار پایین. اتریوم نیز چنین شرایطی دارد.
خریداران بیت کوین ضرر کردند /رکود در معاملات ارزهای دیجیتال

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بیت کوین با رشد حدود دو درصدی نسبت به روز گذشته، در قیمت حدود 19400 دلار معامله می شود. بازدهی هفتگی بیت کوین اما همچنان منفی است و افرادی که یک هفته قبل بیت کوین خریده اند اکنون در زیان 9 درصدی هستند.

درباره وضعیت امروز بیت کوین، کاهش ارزش معاملات خودنمایی می کند. 16 میلیارد دلار معامله در یک روز، رقم کمی برای بیت کوین محسوب می شود. کم بودن ارزش معاملات نشانه خوبی برای خریداران نیست و خبر از رکود در معاملات این بازار می دهد. ارزش بازار بیت کوین هم اکنون حدود 371 میلیارد دلار است.

امروز اعلام شد تعداد آدرس های بیت کوین که در محدوده زیان هستند به بالاترین سطح تاریخ رسیده است. گلسنود که یکی از مراجع آماری بازار ارزهای دیجیتال است اعلام کرده آدرس های بیت کوین که در ضرر هستند به 18.8 میلیون آدرس رسیده که هیچ وقت در تاریخ بیت کوین آمار آدرس های در زیان به این اندازه زیاد نبوده است.

البته با توجه به اینکه اخیرا بیت کوین بدترین عملکرد ماهانه را از سال 2011 تا به حال ثبت کرده است، نباید تعجب کرد که بخش زیادی از دارندگان این ارز دیجیتال در زیان هستند.

اتریوم به 1070 دلار رسید

اتریوم هم امروز مثبت است. این ارز با رشد یک درصدی نسبت به دیروز، در محدوده قیمت 1070 دلار معامله می شود. اما زیان هفتگی اتریوم بیشتر از بیت کوین است و هم اکنون عدد 12 درصد را نشان می دهد.

اتریوم نیز مانند بیت کوین با کاهش ارزش معاملات مواجه شده و در 24 ساعت گذشته تنها 8 میلیارد دلار معامله در آن انجام شده است. ارزش بازار اتریوم نیز عدد 130 میلیارد دلار را نمایش می دهد.

رشد محدود در اکثر آلت کوین ها

مثبت شدن بیت کوین نتوانسته تمام آلت کوین ها را مثبت کند اما اکثر آن ها اکنون مثبت هستند. در فهرست 50 ارز برتر بازار چند آلت کوین با کاهش قیمت مواجه شده اند که تعداد آن ها زیاد نیست. پالیگان و کوکوین توکن با افت 2 درصدی، بیشترین کاهش قیمت را در این فهرست دارند. ایپ کوین نیز کمی بیشتر از یک درصد افت کرده و مابقی آلت کوین های منفی کمتر از یک درصد کاهش قیمت داشته اند.

در میان نمادهای مثبت، سندباکس با رشد 6 درصدی بهترین عملکرد را داشته و آوالانچ نیز با رشد 5 درصدی، افزایش قیمت خوبی را ثبت کرده است.

جالب اینجاست که با وجود رشد اکثر آلت کوین ها، همچنان عملکرد هفتگی همه آن ها بد است. در فهرست 50 ارز برتر بازار، نه بیت کوین و نه هیچ کدام از آلت کوین ها نتوانسته اند در یک هفته گذشته رشد قیمت داشته باشند.

همچنان پالیگان و آوالانچ با افت حدود 20 درصدی، ضعیف ترین عملکرد را در مقیاس هفتگی ثبت کرده اند.

کاهش ارزش معاملات تا 40 میلیارد دلار

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با رشد 1.5 درصدی نسبت به دیروز به عدد 877 میلیارد دلار رسیده است. اما ارزش معاملات با افت 1.5 درصدی به 40 میلیارد دلار رسیده که سهم معاملات دیفای 4 میلیارد دلار و سهم معاملات استیبل کوین ها 36 میلیارد دلار بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید