سقوط ارزش معاملات تا سطح 41 میلیارد دلار

افت بیت کوین و رشد اتریوم/ تعادل نسبی در بازار رمز ارزها

کدخبر: ۵۰۵۸۵۱
اقتصادنیوز : بازار ارزهای دیجیتال امروز نسبتا متعادل است. رشد و افت قیمت ها اکثرا محدود هستند و به ندرت نوسانات بزرگ دیده می شود.
افت بیت کوین و رشد اتریوم/ تعادل نسبی در بازار رمز ارزها

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بیت کوین امروز با افت حدود نیم درصدی نسبت به دیروز، در محدوده 19100  دلار معامله می شود. بازدهی هفتگی آن هم به منفی 11 درصد رسیده است.

مسئله مهم در معاملات امروز، کاهش ارزش معاملات است. بیت کوین در شبانه روز گذشته تنها 16 میلیارد دلار معامله شده که برای بزرگ ترین ارز بازار رقم کمی است.

معمولا در شرایطی که ارزش معاملات کم می شود، می توان انتظار یک بازار نزولی را داشت چراکه خریداران حاضر نمی شوند حتی در همین قیمت 19000 دلار هم معاملات پرحجمی داشته باشند. با این حال باید منتظر ماند و دید که آیا بیت کوین دوباره وارد یک روند نزولی می شود یا خیر.

نسیم نیکلاس طالب نویسنده کتاب معروف «قوی سیاه» در توییتی نوشته که حتی اگر بیت کوین وارد روند صعودی دیگری شود و به 100 هزار دلار هم برسد، باز یک ارز دیجیتال شکست خورده است چراکه در این مدت نه تنها در برابر تورم و جنگ از خود مقاومت نشان نداده، بلکه عملکردی برعکس داشته است.

رشد 2 درصدی اتریوم

اتریوم امروز برخلاف بیت کوین، حرکت رو به بالا دارد. بزرگ ترین آلت کوین بازار با رشد دو درصدی هم اکنون حدود 1060 دلار معامله می شود.

ارزش معاملات اتریوم هم امروز کاهش یافته و در شبانه روز گذشته تنها 9 میلیارد دلار معامله شده است. ارزش بازار آن نیز عدد 128 میلیارد دلار را نشان می دهد.

البته هنوز بازدهی هفتگی اتریوم منفی است و افرادی که یک هفته قبل آن را خریده اند هم اکنون در زیان 14 درصدی هستند.

تعادل آلت کوین ها

در فهرست 50 ارز برتر بازار و در میان نمادهای منفی و مثبت، تنها کوکوین توکن است که نوسان 6 درصدی داشته و به این میزان افت کرده است. مابقی نمادها، چه منفی و چه مثبت، هیچ کدام بیشتر از 4 درصد نوسان نداشته اند.

در میان نمادهای منفی، مونرو 3 درصد افت کرده و مابقی ارزهای منفی هم افت قیمت کمتر از 2 درصد داشته اند.

در میان نمادهای مثبت هم تتا نتورک با رشد 3 درصدی، ایپ کوین با رشد 2.5 درصدی و پالیگان با رشد 2 درصدی بهترین عملکرد را داشته اند.

در مقیاس هفتگی هم همچنان همه ارزهای موجود در فهرست 50 ارز برتر بازار با کاهش مواجه شده اند و هیچ کدام بازدهی مثبت نداشته اند.

آوالانچ و کوکوین توکن با افت 23 درصدی، بدترین های این فهرست هستند. زی کش، سندباکس، پالیگان، اکسی اینفینیتی، نیر پروتکل و هلیوم هم افت بیش از 20 درصدی را ثبت کرده اند.

سقوط ارزش معاملات تا سطح 41 میلیارد دلار

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با رشد 33 صدم درصدی نسبت به دیروز، به عدد 864 میلیارد دلار رسیده است. اما ارزش معاملات کاهش زیادی داشته و 28 درصد کمتر از دیروز بوده که هم اکنون عدد 41 میلیارد دلار را نمایش می دهد.

ارزش معاملات دیفای 4 میلیارد دلار ثبت شده و در استیبل کوین ها هم 37 میلیارد دلار معامله انجام شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید