تحلیلگران کیتکو پیش‌بینی کردند؛

پیش‌بینی‌های محتاطانه درباره نوسانات طلا در هفته آتی

کدخبر: ۵۰۵۶۷۷
اقتصادنیوز: اکثر پیش‌بینی‌ها درباره وضعیت قیمت اونس طلا در بازارهای هفته آتی چندان امیدوارکننده نیست.
پیش‌بینی‌های محتاطانه درباره نوسانات طلا در هفته آتی

به گزارش اقتصادنیوز ، تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می دهد که پیش‌بینی‌ها در میان تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران مین استریت در زمینه طلا چندان امیدوارکننده نیست.

دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital، در این باره تاکید کرد که قیمت 1800 دلار در هر اونس می تواند ارزش منصفانه طلا را در کوتاه مدت باشد. افزایش نرخ های بهره باعث تقویت دلار آمریکا شده است،  اما نوسانات بیشتری را بهبازارهای سهام تحمیل می کند.

photo_2022-07-02_19-47-28

او گفت: «من فکر می‌کنم دلار آمریکا نسبت به طلا به عنوان یک دارایی امن برتری جزئی دارد. اگرچه معامله طلا در حدود 1800 دلار منطقی به نظر می رسد، اما تصویر فنی نشان می دهد که قیمت می تواند در کوتاه مدت بیشتر از این رقم کاهش پیدا کند.»

این اظهارات در حالی مطرح می شود که بازار طلا سومین هفته خود را در محدوده منفی به پایان رساند. قیمت آتی طلا در ماه اوت به قیمت 1800.80 دلار در هر اونس معامله شد که نسبت به جمعه گذشته بیش از 1.5 درصد کاهش داشت. با توجه به دورنمای فنی ناامیدکننده، بازار طلا ژوئن را با سومین ضرر متوالی خود به پایان رساند.

با این حال علیرغم شروع بد نیمه دوم سال 2022، طلا همچنان عملکرد بهتری از بازارهای سهام دارد. S&P 500 نیمه اول سال را با افت 20 درصدی به پایان رساند که بدترین عملکرد نیم ساله از دهه 1970 است.

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در RJO Futures در این باره اعلام کرد: « با همه مشکلات افزایش نرخ سود، طلا جایگاه خود را حفظ کرده است. هرچند قیمت پایین‌تر رفته است اما پناهگاه امن فرونریخته است.»

این هفته 16 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان شرکت‌کنندگان، پنج تحلیلگر، معادل 31 درصد، هفته آتی طلا رامثبت، هفت تحلیلگر معادل 44 درصد این هفته را منفی و چهار تحلیلگر بر این باورند که در این مدت نوسان چندانی را شاهد نخواهیم بود.

در همین حال، 612 رای در نظرسنجی آنلاین خرده فروش‌ها شرکت کردند. از این تعداد، 253 نفر یا 41 درصد روند بازار را صعودی،. 233 نفر معادل با 38 درصد این روند را نزولی و 21 درصد بازار را کم‌نوسان پیش‌بینی کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید