گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز، سکه و طلا؛

شوک سنگین به دلار و سکه /قیمت طلا در سراشیبی

کدخبر: ۵۰۵۲۷۲
اقتصادنیوز : امروز پنجشنبه قیمت دلار و سکه در بازار تهران تغییر کانال دادند.
 شوک سنگین به دلار و سکه /قیمت طلا در سراشیبی

به گزارش اقتصادنیوز ؛ روز گذشته دور جدید مذاکرات برجام در دوحه به پایان رسید. سیگنال های منفی از سوی انریکه مورا مبنی بر عدم پیشرفت مذاکرات دو روزه باعث شد که جهت انتظارات در بازار ارز تهران تغییر کند و معامله گران بار دیگر تصور کنند که برجام با یک بن بست جدید روبرو شده است. 

بن بست برجام در بازار دلار 

دیپلمات‌های اروپایی و مقام‌های سابق آمریکایی گفته‌اند احتمالاً واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال خواهد کرد و در پی اجرای دقیق‌تر تحریم‌های موجود با تمرکز ویژه بر هدف قرار دادن فروش نفت ایران به چین است. شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» گزارش داد: عملیات خرابکارانه احتمالی علیه برنامه هسته‌ای نیز می‌تواند روی میز باشد.

شوک سنگین به دلار تهران

امروز  نرخ دلار در تهران تغییر کانال داد و تقریبا 1 هزار و 200 تومان گران شد. در بازار های همسایه هم اسکناس آمریکایی روند صعودی را تجربه کرد. قیمت دلار در هرات 600 تومان و در سلیمانیه نزدیک به 1 هزار تومان بالا رفت. بنابراین معامله گران معتقد بودند در کنار سیگنال های منفی سیاسی ؛ یکی از دلایل صعود دلار تهران از رشد اسکناس آمریکایی در  بازار های همسایه بوده است. البته در کنار عوامل یاد شده به رشد قیمت درهم نیز می توان اشاره کرد. نرخ حواله درهم نیز امروز به کمک بازار دلار آمد.

آرامش نسبی قیمت دلار در بازار رسمی 

امروز اگر چه در بازار آزاد نرخ ها آسانسوری بالا رفته بود اما در بازار رسمی قیمت دلار مانند روز گذشته نوسان چشمگیری نداشت.

نرخ دلار صرافی ملی صبح امروز در محدوده 27 هزار و 711 تومان آغاز به کار کرد و در نهایت عصر امروز به قیمت 27 هزار و 727 تومان به فروش رسید. قیمت مذکور در مقایسه با دیروز تقریبا 20 تومان نوسان صعودی را نشان می دهد. 

در بازار متشکل ارزی هم نرخ دلار امروز با 27 هزارو 561 تومان روانه بازار شد و در ظهر امروز به قیمت 27 هزار و 570 تومان معامله شد.

قیمت دلار متشکل عصر امروز و در زمان نوشتن این گزارش 27 هزار و 590 تومان بود. این قیمت نسبت به روز چهارشنبه تقریبا 20 تومان بالا رفته بود. 

قیمت اونس طلا در سراشیبی / برگشت سکه به کانال 15 میلیون تومان 

قیمت اونس طلا امروز هم مانند روز های گذشته در سراشیبی حرکت کرد. فلز گران بهای جهانی عصر امروز تقریبا 9 دلار ارزان تر از دیروز به فروش رسید. 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار رشد محدودی داشت . این فلز زرد رنگ داخلی امروز 54 هزار  تومان بالا تر از دیروز مبادله شد . قیمت طلا امروز بر روی 1 میلیون و 439 هزار و 900 تومان قرار گرفت. 

امیدها به احیای برجام عامل ریزش موقت دلار! / شناسایی تاثیر سیگنال منفی دوحه بر بازار

اما قیمت دیگر فلز گران بهای ایران امروز افزایش قابل ملاحظه ای را تجربه کرد. سکه بازان امروز  به دلیل رشد قیمت دلار،  به صورت هیجانی  وارد بازار شدند و  در موقعیت خرید قرار گرفتند . این دسته از معامله گران به علت خوشبینی به دلار احتیاط روزهای گذشته را کنار گذاشتند و قیمت سکه امروز  از کانال 14 میلیون تومان وارد کانال 15 میلیون تومان شد. 

قیمت سکه امروز بین 1 میلیون  تا 1 میلیون و 300 هزار تومان گران تر از روز گذشته به فروش رسید. قیمت این فلز گران بها در محدوده 15 میلیون و 650 تا 15 میلیون و 800 هزار تومان قرار داشت. 

فاصله ارزش ذاتی سکه و قیمت بازاری آن به 2 میلیون تومان رسید

با فرض سکه 15 میلیون و 650 هزار تومانی حباب آن در محدوده 14 درصد ایستاد و این در حالی  است که در روزهای گذشته حباب سکه زیر 10 درصد قرار گرفته بود. فاصله ارزش ذاتی سکه هم با قیمت بازاری آن به 2 میلیون تومان رسید.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید