چُرت بازار ارز و سکه پاره شد

قاچاق دلار از تهران به سلیمانیه /چه کسی دلار را گران می کند؟

کدخبر: ۵۰۵۲۰۳
هرچه شکاف قیمتی دلار تهران با سلیمانیه رو به بالاست، فاصله قیمتی هرات با تهران رو به کاهش است، به همین دلیل برخی معامله‌گران تصور می‌کنند این کاهش شکاف، پیام ریزش دارد.
قاچاق دلار از تهران به سلیمانیه /چه کسی دلار را گران می کند؟

به گزارش اقتصادنیوز، در ابتدای صبح چهارشنبه بازار دلار هرات افزایشی استارت زد، اما بازار دلار تهران نه. بازار به وقت پنج عصر سورپرایز شد و ورق برگشت.

سیگنال هرات به امارات و سلیمانیه

در بازار چهارشنبه هرات، قیمت‌ها نسبت به روز قبل افزایشی استارت زد، استارت افزایشی درحالی اتفاق افتاد که در پشت خط خبری نبود. درهم امارات و دلار سلیمانیه از هرات سیگنال گرفتند و رو به بالا رفتن، اما در تهران با وجود اینکه قیمت در کانال‌های مجازی گرانتر از روز قبل گزارش شد، دلار در کانال ۳۰ مانده بود و تغییر زیادی نداشت.

قیمت سکه هم مسیر دلار شد

به گزارش اکوایران، در بازار سکه نیز نرخ این فلز گرانبها همراه با دلار نقدی تهران بدون تغییر ماند و نظاره‌گر بازار بود. اما فضا در بازار ساعت پنج عوض شد.

چُرت بازار ارز و سکه پاره شد

سایت اصولگرای تسنیم حدود ساعت چهار عصر روز چهارشنبه، خبر از به پایان رسیدن بدون نتیجه مذاکرات دوحه داد و حول و حوش دو ساعت بعد وزارت خارجه این خبر را تکذیب کرد. اما تکذیبیه خبر اثرگذار نبود و بعد از این شوک، چرت بازار ارز و سکه پاره شد و قیمت نقدی در بازار به سمت بالا حرکت کرد.

قاچاق دلار از تهران به سلیمانیه

قیمت دلار در تهران به ۳۰ هزار و ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان رسید و نرخ سکه نیز با رشد تقریبا ۳۰۰ هزار تومانی در ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار معامله شد. این افزایش موجب شد تا معامله‌گران در کف بودن ۱۴ میلیون و ۳۰۰ سکه، ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار طلای آبشده و دلار ۳۰ هزار تومانی مطمئن‌تر شوند.

نکته بازار ارز چهارشنبه انتقال دلار از تهران به سلیمانیه بود. این انتقال که به شکل قاچاق انجام می‌شود به واسطه شکاف قیمتی در دو بازار است.

هرچه شکاف قیمتی تهران با سلیمانیه رو به بالاست، فاصله قیمتی هرات با تهران رو به کاهش است، به همین دلیل برخی معامله‌گران تصور می‌کنند این کاهش شکاف، پیام ریزش دارد.

دو روایت از هیجان بازار ارز

آخرین نکته بازار هم دو روایت درباره هیجان بازار ارز است. روایت اول را معامله‌گران اعتقاد دارند. به گفته آن‌ها بعد از خبر تسنیم بازار ارز تهران هیجانی شد و قیمت بالا رفت.

اما روایت دوم را سایت تسنیم و چند رسانه اصولگرا تاکید دارند، از دید آن‌ها کانال‌های تلگرامی مسئول افزایش قیمت دلارند و باید با آن‌ها برخورد شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید