رصد بازار خودروهای داخلی؛

وضعیت بازار خودرو یک روز پس از اعلام وصول استیضاح + جدول قیمت

کدخبر: ۵۰۳۰۹۵
اقتصادنیوز: یک روز پس از اعلام وصول استیضاح وزیر صمت قیمت خودرو در بازار با کاهش یک تا 2میلیون نسبت به روز گذشته عرضه شد.
وضعیت بازار خودرو یک روز پس از اعلام وصول استیضاح + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ روز گذشته طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام وصول شد، عمده اختلاف نمایندگان مجلس با وزیر صمت به مسائلی که بیشتر با مشکلات صنعت خودرو گره خورده بود باز می گشت. از جمله این مشکلات می توان به عدم کنترل قیمت و کیفیت خودروهای داخلی اشاره کرد. با اعلام این خبر از یک سو و تداوم کاهشی شدن نرخ دلار از سوی دیگر امروز شاهد افت قیمت خودرو در بازار بودیم؛ بطوریکه هم پرتیراژهای ایران خودرو و هم محصولات سایپا امروز با افت قیمت یک تا 2 میلیون در بازار عرضه شدند و این روند موجب شد تا بازار که طی روزهای گذشته شکل ثبات به خود گرفته بود؛ تغییر شکل دهد.

البته این تغییر نوسان هم نتوانست خریداران را به بازار بکشاند،بطوریکه به گفته فعالان بازار خودرو این بازار همچنان دوران رکودی خود را طی می کند خبری از خرید و فروش نیست.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که خانواده سمند امروز با افت یک تا 2 میلیون در بازار عرضه شدند رصد بازار نشان دهنده آن است که «قیمت سمند LX » امروز در بازار 301 میلیون تومان قیمت خورد و «سمندLX با موتورEF7»هم در بازار افت 2 میلیونی داشت و 344 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد. اما «سمند سورن پلاس» امروز 358 میلیون تومان در بازار قیمت خورد تغییر قیمت نداشت.

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است که «دنا معمولی» هم  امروز افت یک میلیونی قیمت در بازار داشت و 399 میلیون تومان قیمت گذاری شد. همچنین «دنا پلاس توربو اتومات» بدون تغییر  509 میلیون تومانی در بازار قیمت خورد. «رانا پلاس» هم بدون تغییر 308 میلیون تومانی باقی ماند.

اما خانواده 207 هم امروز افت یک تا 2 میلیون تومانی داشت، امروز «پژو 207 دنده‌ای» در بازار با افت یک میلیون تومانی در بازار  402 میلیون تومانی شد و محصول دیگر این خانواه یعنی «پژو 207 سقف شیشه ای» هم با افت 2 میلیونی قیمت 408 میلیون به فروش رسید.

30 خرداد

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید