افت ارزش معاملات بازار سهام؛

ریزش شاخص بورس در روزی پُرنوسان/فرابورس کانال عوض کرد

کدخبر: ۵۰۲۷۵۵
اقتصادنیوز: امروز شاخص کل بورس چندین بار تغییر جهت داد و با اینکه تا دقایق پایانی بالاتر از سطح دیروز قرار داشت، در پایان معاملات قرمزپوش شد. شاخص کل فرابورس نیز بار دیگر به کانال پائین‌تر سقوط کرد.
ریزش شاخص بورس در روزی پُرنوسان/فرابورس کانال عوض کرد

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز یکشنبه بیست و نُهم خرداد، شاخص کل بورس پایتخت با نزول هزار و 770 واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و 545 هزار و 967 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 180 واحدی در سطح 425 هزار و 363 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 146 واحد پائین آمد و در سطح 20 هزار و 963 واحد قرار گرفت تا بار دیگر به کانال 20 هزار واحدی سقوط کند. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز نمادهای «نوری»، «میدکو» و «شپنا» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «مبین»، «پارس» و «وبملت» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «دی» و «زاگرس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «دماوند»، «سمگا» و «کزغال» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سآبیک صدرنشین است و وبملت و نوری در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز ددانا، دی و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام افت کرد و به رقم 6 هزار و 84 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 623 میلیارد تومان بود که 10 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 2 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 264 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 73 درصد کاهش یافت و 68 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 207 درصد رشد کرد و در رقم 203 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد دی (بانک دی) با صف‌ خرید 47 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از دی، نمادهای خچرخش (شرکت چرخشگر) و ونوین (بانک اقتصاد نوین) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد آسیاتک (شرکت انتقال داده‌های آسیاتک) تعلق داشت که ارزش آن 33 میلیارد تومان بود. پس از آسیاتک، نمادهای وآذر، مداران، کی بی سی و شتوکا بیشترین صف فروش داشتند. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید