گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

سکته قیمتی در بازار ارز / قیمت سکه صعودی شد

کدخبر: ۵۰۲۵۴۲
اقتصادنیوز : قیمت دلار در بازار امروز یک کانال بالا رفت و به تبع آن قیمت سکه به پرواز در آمد و به سمت کانال 16 میلیون تومان پرواز کرد.
سکته قیمتی در بازار ارز / قیمت سکه صعودی شد

به گزارش اقتصادنیوز؛ بازارساز هفته گذشته با تمام قدرت در مقابل روند صعودی قیمت دلار در تهران ایستاد و با اعمال  سیاست های جدید ارزی همچون صدور دو مجوز به صرافان توانست نرخ دلار را دو کانال  کاهش دهد.

اقدام بی سابقه در بازار 

روز گذشته  بازار ساز در راستای اقدامات اخیر خود دست به یک اقدام بی سابقه زد. روز جمعه بازار متشکل ارزی باز بود این امر از نظر معامله‌گران این طور تعبیر شد که بانک مرکزی به هر نحوی که شده به دنبال کنترل نرخ ارز است.

پشت پرده افزایش قیمت دلار در بازار  امروز 

یکی از ارکان سیاست های بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز تشویق پتروشیمی ها به فروش بیشتر است. بنابراین صالح آبادی هفته گذشته  یک نشست با فعالان صنعت پتروشیمی برگزار کرد و از آن‌ها خواست ارز خود را به بازار عرضه کنند .

سیاست نرخ توافقی هم در همین راستا اجرایی شد. شواهد نشان می دهد بعد از جذاب شدن نرخ توافقی ؛ پتروشیمی اقدام به عرضه اسکناس آمریکایی کردند. 

این اقدام در شرایط حاضر اثر گذار بود اما معامله گران دلار علاوه بر شرایط حاضر به چشم انداز بازار هم نگاه می کنند. اقدام امریکا در تحریم چند شرکت پتروشیمی و شبکه ارزی پشتیبانی  آنها ریسک انتظارات آتی را بالا رفت. 

عده ای از معامله گران نگرانند این تحریم ها فرایند عرضه در آینده را با مشکل روبرو کند. به خاطر همین کاهش قیمت دلار در بازار امروز شنبه 28 خرداد ماه به روانی روز های گذشته ادامه پیدا نکرد و قیمت دلار در بازار آزاد امروز یک کانال بالا رفت.

ورود دلار صرافی به کانال 28 هزار 

 در  ابتدای کار صرافی ملی هم نرخ فروش دلار نسبت به روز پنجشنبه نوسان محدودی را تجربه کرد و در محدوده 27 هزار و 451 تومان معامله شد اما از نیمه روز دلار صرافی ملی با افزایش قابل ملاحظه  روبرو شد. صرافی ملی به یکباره نزدیک به 650 تومان بر قیمت فروش دلار افزود. قیمت دلار صرافی ملی امروز وارد کانال 28 هزار تومان شد و در نیمه روز به قیمت 28 هزار و 88 تومان معامله شد. 

رفت و برگشت قیمت دلار در بازار متشکل ارزی 

نرخ دلار در بازار متشکل ارزی امروز  یک رفت و برگشت قیمتی را تجربه کرد. دیروز قیمت دلار در بازار یاد شده بر روی 27 هزار و 310 تومان ایستاد و در بازار امروز تا 27 هزار و 436 تومان پیشروی کرد. این قیمت نسبت به دیروز 126 تومان افزایش را نشان می دهد . قیمت دلار متشکل در  ساعت13:15 دقیقه به وقت تهران 27 هزار و 316 تومان بود. 

دلار و سکه

قیمت سکه دوباره به پرواز درآمد

قیمت اونس طلا امروز با 1840 دلار معامله شد. بازار سکه و طلا  در ایران امروز با شوک صعودی قیمت دلار بالا رفت. قیمت طلا 18 عیار امروز تا 1میلیون و 431 هزار و 400 تومان بالا رفت. این قیمت نسبت به روز پنجشنبه گذشته 19 هزار و 900 تومان افزایش را نشان می دهد . 

قیمت سکه هم امروز افزایش چشمگیری پیدا کرد. سکه بازان امروز بار دیگر  طبل گرانی فلز گران بهای داخلی کوبیدند و قیمت سکه به پرواز درآمد . قیمت سکه در زمان نوشتن این گزارش به قیمت 15 میلیون و 850 هزار تومان به فروش رسید. معامله گران معتقدند در صورتی که سکه در محدوده یاد شده تثبیت شود احتمال رسیدن آن به کانال 16 میلیون تومان وجود دارد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید