احتمال برگشت تقاضا به بازار دلار

عوامل کاهش قیمت دلار /پیش بینی قیمت دلار

کدخبر: ۵۰۱۹۵۲
اقتصادنیوز : معامله گران معتقدند با دخالت بازار ساز اسکناس آمریکایی مجبور به کاهش شده است. این دسته از معامله گران تزریق عرضه و محدودیت فعالیت معامله گران بزرگ را عامل نزولی شدن نرخ دلار می دانند .
عوامل کاهش قیمت دلار /پیش بینی قیمت دلار

به گزارش اقتصاد نیوز ؛ بازار ارز تهران که شاهد قدرت نمایی معامله گران افزایشی بود در دو روز اخیر  آرایش نزولی به خود گرفته و قیمت دلار در حال عقب نشینی از مرز های تاریخی است. 

عوامل کاهش قیمت دلار

معامله گران معتقدند با  دخالت بازار ساز  اسکناس آمریکایی مجبور به کاهش شده است. این دسته از معامله گران تزریق عرضه و محدودیت فعالیت معامله گران بزرگ را عامل نزولی شدن نرخ دلار می دانند . 

دسته ای دیگر از معامله گران به اختیارات بانک مرکزی به صرافان مبنی بر مجوز فروش ارز با قیمت توافقی به صرافی ها توسط صادرکنندگان اشاره می کردند. بازیگران بازار ارز تهران معتقدند این کار موجب شده که حجم فروش در بازار بالا برود.

معاون دادستان تهران هم  روز گذشته از انسداد بیش از ۵ هزار حساب بانکی و دستگیری حدود ۵۰ نفر در جریان برخورد با معاملات فردایی طلا و ارز خبر داد. خبری که باعث شد بخشی از معامله گران از بازار خارج شوند . 

احتمال برگشت تقاضا به بازار دلار 

فعالان بازار می گویند  به طور معمول،‌ چنین برخوردهایی با معامله گران تنها در کوتاه مدت،‌ قیمت دلار را تحت تاثیر قرار می دهد و در میان مدت، بار دیگر تقاضا در صورت عدم اصلاح انتظارات به بازار بازخواهد گشت. 

پیام آمریکا به ایران  درباره برجام

موضوع مذاکرات هسته ای  هم از نگاه معامله گران دلار دور نمانده است. وزارت خارجه آمریکا درباره برجام گفته  اگر ایران تصمیم سیاسی لازم را اتخاذ کند، می توانیم به برجام بازگردیم. منتظر پاسخ سازنده ایرانی ها و رها کردن موضوعات فرابرجامی از سوی تهران هستیم. به نوشته رویترز، این اظهارنظر در پاسخ به درخواست ایران مبنی‌بر خروج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست گروه‌های تروریستی خارجی آمریکا، مطرح شده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید