گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

قیمت سکه یکه تازی می کند /پشت پرده افزایش قیمت دلار

کدخبر: ۵۰۱۰۲۹
اقتصادنیوز : سکه بازان امروز از یک طرف با پیشروی قیمت دلار در بازار ارز توانستند یکه تازی کنند و از سوی دیگر چراغ سبز رشد قیمت اونس طلا باعث شد که فلز زرد رنگ داخلی جهش چشمگیری را ثبت کند.
قیمت سکه یکه تازی می کند /پشت پرده افزایش قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت سکه امروز شنبه 21 خرداد ماه از دو جناح مورد حمایت قرار گرفت. سکه بازان از یک طرف با پیشروی قیمت دلار در بازار ارز توانستند یکه تازی کنند  و از سوی دیگر چراغ سبز رشد قیمت اونس طلا باعث شد که فلز زرد رنگ داخلی جهش چشمگیری را ثبت کند. 

قیمت سکه امروز تا محدوده 15 میلیون و 750 هزار تومان بالا رفت . این قیمت نسبت به دو روز قبل رشد 810 هزار تومان را نشان می دهد. 

قیمت طلا افزایش یافت

بازار جهانی طلا دیروز تا نزدیک محدوده 1880 دلار پیشروی کرد. قیمت اونس طلا امروز با 1872 دلار نرخ گذاری شد.

در بازار داخلی ایران هم در زمان نوشتن این گزارش قیمت طلا 18 عیار تقریبا 31 هزار و 800 تومان از روز پنجشنبه گذشته گران بود . این فلز زرد رنگ داخلی عصر امروز در محدوده 1 میلیون و 476 هزار و 800 تومان به فروش رسید. 

عقب نشینی قیمت دلار در صرافی ملی 

در صرافی ملی هم در ابتدی معاملات امروز قیمت فروش دلار 26 هزار و 769  تومان اعلام شد که نسبت به روز  پنجشنبه گذشته تقریبا 123 تومان کاهش پیدا کرده بود.

قبل از ظهر امروز قیمت دلار صرافی بر روی 26 هزار و 844 تومان قرار گرفت و در نیمه ظهر به قیمت 26 هزار و 803 تومان  مبادله شد.  اسکناس آمریکایی در ساعات پایانی کار صرافی ملی در محدوده 26 هزار و 790 تومان معامله شد  این قیمت در مقایسه با دو روز قبل 102 تومان عقب نشینی کرده بود. 

آرامش نسبی در بازار دلار متشکل 

در بازار متشکل ارزی هم  امروز قیمت دلار در ابتدای معاملات  با  26 هزار و 627 تومان به فروش رسید. نرخ دلار متشکل قبل از ظهر امروز با 26 هزار و 680 تومان معامله شد که نسبت به روز پنجشنبه گذشته 80 تومان ارزان تر بود. نرخ دلار متشکل ظهر امروز نسبت به 2 روز قبل تقریبا ثابت بود و در محدوده 26 هزار و 677 تومان معامله شد. نرخ دلار متشکل عصر امروز اندکی پایین تر از قیمت ظهر امروز  معامله شد. 

پشت پرده افزایش قیمت دلار در روز های اخیر

با صدور قطعنامه علیه ایران ؛ عده ای از  معامله گران بازار ارز  تهران تصور می کنند که برجام با یک چالش سخت روبرو شده است. امروز  نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در توئیتی در این باره نوشت : اکنون باید به نحوی سعی کنیم مذاکرات وین را از سر بگیریم؛ البته انجام تمام این‌ها کار آسانی نیست، به‌خصوص بعد از اینکه قطعنامه صادر شد، اوضاع تغییر کرده است.

بنابراین از  نظر تحلیلگران یکی از عوامل افزایش قیمت دلار تنش های به وجود آمده بین ایران ، آژانس و غرب است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید