بازداشت دلال های بزرگ طلا و ارز

رشد اندک دلار صرافی/ قیمت سکه اصلاح شد

کدخبر: ۴۹۹۲۹۵
اقتصادنیوز : بازار سکه امروز شاهد اصلاح و برگشت سکه به سمت کانال 14 میلیون تومان بود. قیمت دلار متشکل و صرافی ملی امروز اندکی رشد را تجربه کرد.
رشد اندک دلار صرافی/ قیمت سکه اصلاح شد

به گزارش اقتصادنیوز ؛ قیمت فلز گران بهای جهانی عصر امروز پنجشنبه 12 خرداد 1401 نسبت به روز چهارشنبه  بر مدار صعود قرار گرفت. قیمت اونس طلا امروز تقریبا 7 و نیم دلار بر ارزش خود افزود و به قیمت 1857 دلار معامله شد. 

قیمت سکه اصلاح شد 

در  بازار داخلی ایران هم امروز روند صعودی قیمت دلار و قیمت سکه با شیب ملایم تری ادامه پیدا کرد . قیمت هر قطعه سکه امامی در شروع معاملات نقدی امروز تا بالای 15 میلیون و 140 هزار تومان پیشروی کرد اما در ادامه معاملات از سرعت صعودی سکه کم شد و فلز زرد رنگ  داخلی به سمت کانال 14 میلیون تومان عقب نشینی کرد.

قیمت سکه امامی در ساعات پایانی معاملات نقدی پشت کانال 15 میلیون تومان ایستاد و با قیمت 14 میلیون و 990 هزار تومان به  فروش رسید که نسبت به روز قبل تقریبا 70 هزار تومان پایین تر بود. 

عده ای از فعالان بازار با توجه به تعطیلات پیش رو  از کاهش قیمت یاد شده به عنوان  اصلاح قیمتی در بازار سکه یاد می کردند .

البته عده ای دیگر به اختیارات ارزی جدید سران قوا به بانک مرکزی اشاره کردند. در جلسه دیشب شورای عالی هماهنگی سران قوا که به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد، اختیارات جدید و ویژه‌ای به بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز داده شد. براساس مصوبه این جلسه همچنین معاملات فردایی طلا همانند معاملات فردایی ارز، ممنوع و غیرقانونی شناخته شد و فعالان این بازار به جرم اخلال اقتصادی، تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

بازداشت دلال های بزرگ طلا و ارز

 امروز خبرگزاری فارس اعلام کرد دو نفر از دلال های بزرگ طلا و ارز که نام اختصاری یکی از آنها م. ش است به اتهام معاملات غیرقانونی و گسترده طلا و ارز بازداشت شدند.

  قیمت طلا 18 عیار هم امروز با 1 میلیون و 431 هزار و 800 تومان معامله شد که در مقایسه با روز قبل 7 هزار و 200 تومان کاهش را نشان می دهد. 

رشد اندک قیمت دلار صرافی و متشکل

قیمت دلار صرافی که از روز گذشته  وارد کانال 26 هزار تومان شده بود امروز هم در همین کانال معامله شد. نرخ فروش اسکناس آمریکایی در صرافی ملی صبح امروز با 26 هزار و 39 تومان به فروش رسید که نسبت به قیمت روز چهارشنبه تقریبا ثابت بود.

در ادامه معاملات دلار صرافی دو بازار افزایش را تجربه کرد. قیمت دلار صرافی قبل از ظهر امروز 26 هزار و 64 تومان بود و در نیمه روز به 26 هزار و 74 تومان رسید. قیمت مذکور  در مقایسه با روز قبل 35 تومان رشد کرده بود. 

نرخ دلار در بازار متشکل ارزی در شروع معاملات امروز نسبت به روز گذشته ثابت بود و با 25 هزار و 910 تومان مبادله شد و در پایان معاملات به قیمت 25 هزار و 944 تومان معامله شد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید