رصد بازار خودروهای داخلی؛

بلاتکلیفی بازار خودرو یک ماه پس از صدور مجوز واردات + جدول قیمت

کدخبر: ۴۹۸۳۹۵
اقتصادنیوز: امروز 8 خرداد 1401 ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که پرتیراژهای ایران خودرو پس از ریزش قیمت روز گذشته استپ کرد.
بلاتکلیفی بازار خودرو یک ماه پس از صدور مجوز واردات + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز استپ قیمتی در بازار خودرو در حالی رقم خورد که امروز شاهد رشد قیمت دلار در بازار بودیم، اما به گفته فعالان این بازار، خودرو این روزها در انتظار دستورالعمل واردات خودرو است به همین دلیل اثرپذیری چندانی از  نرخ دلار ندارد. یک ماه پیش بود که عزت الله اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام با واردات خودرو خبر داد. با اعلام این خبر مقرر شد تا دستورالعمل واردات خودرو نیز تهیه شود، اما با گذشت یک ماه هنوز خبری از دستورالعمل نیست.

انتظار برای تعیین وضعیت واردات خودرو موجب شد تا اندک مشتری که در بازار وجود داشت نیز به عقب رانده شود و بازار بیش از پیش راکد شود. از سوی دیگر تعطیلات روزهای اخیر نیز بر افت قیمت خودرو در بازار بی تاثیر نبوده است.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی»، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

 امروز «رانا پلاس» پس از افت 10 میلیونی قیمت روز گذشته بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شد؛براساس ارزیابی صورت گرفته رانا پلاس امروز 310 میلیون قیمت خورد.

ارزیابی های صورت گرفته همچنین نشان دهنده آن است که خانواده دنا هم امروز بدون تغییر در بازار عرضه شدند؛ با این شرایط «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار  505 میلیون تومان قیمت خورد و قیمت «دنا معمولی» هم 395 میلیون باقی ماند.  

از سوی دیگر امروز «سمندLX » هم در بازار بدون تغییر 291 میلیون تومان قیمت خورد و «سمند LX با موتورEF7» هم 347 میلیون تومان در بازار عرضه شد. «سمند سورن پلاس» امروز در بازار 355 میلیون تومان دست به دست شد تغییر قیمتی نداشت.

ارزیابی بازار همچنین نشان دهنده آن است که 207ها هم امروز ثبات قیمت داشته اند.  براساس ارزیابی ها «پژو 207 دنده‌ای» امروز 406 میلیون تومان از سوی فعالان بازار قیمت داده شد و «پژو 207 سقف شیشه ای» نیز 412 میلیون قیمت خورد.

ایران 8

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید