رشد ارزش معاملات خرد سهام؛

رشد شاخص‌های بورس در آخرین روز هفته

کدخبر: ۴۹۷۵۷۳
اقتصادنیوز: در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص‌های بازار سهام رشد کردند. نمادهای «شپنا»، «رمپنا» و «اخابر» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند.
رشد شاخص‌های بورس در آخرین روز هفته

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز چهارشنبه چهارم خرداد، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش 8 هزار و 788 واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و 564 هزار و 477 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 5 هزار و 566 واحدی در سطح 436 هزار و 794 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 168 واحد بالا آمد و در سطح 21 هزار و 488 واحد قرار گرفت. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز نمادهای کامودیتی‌محور گروه فلزات اساسی بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. «فولاد»، «فملی» و «فخوز» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «شپنا»، «رمپنا» و «اخابر» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «فزر»، «حگهر» و «فجهان» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «وسپهر»، «غصینو» و «ددانا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس آسیاتک صدرنشین است و سآبیک و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز ددانا، کرمان و فزر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 604 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات خرد سهام نیز با افزایش 12 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 939 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 86 درصد کاهش یافت و 8 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 6 درصد افت کرد و در رقم 689 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد سآبیک (شرکت سیمان آبیک) با صف‌ خرید 144 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سآبیک، نمادهای ددانا (شرکت داروسازی دانا) و زکشت (شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در پایان معاملات چهارشنبه اغلب صف‌های فروش جمع‌آوری شدند و تنها 2 نماد صف فروش داشتند. فنورد (شرکت نورد و قطعات فولادی) و سدشت (شرکت سیمان دشتستان) دو نماد با صف فروش بودند. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید