خروج پول از صنایع

شناسایی جریان سرمایه حقیقی در هفته آخر اردیبهشت 1401 + نمودار

کدخبر: ۴۹۶۱۳۱
اقتصادنیوز: در مجموع تغییر مالکیت‌های بازار سهام در هفته اخیر شاهد افزایش خروج پول حقیقی از بورس بودیم.
شناسایی جریان سرمایه حقیقی در هفته آخر اردیبهشت 1401 + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، در مجموع معاملات آخرین هفته کاری اردیبهشت ماه پول حقیقی از بورس خارج شد. در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه شاهد خروج پول حقیقی و در دو روز دیگر هفته سرمایه حقیقی به بازار سهام وارد شد. 

بورس در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه رفت که در هفته پیش شاهد خروج 55 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام بودیم. روز شنبه، روند ورود پول حقیقی برای دومین روز متوالی ادامه داشت و 135 میلیارد تومان سرمایه حقیقی به بورس وارد شد. اما روز یکشنبه 281 میلیارد تومان خارج شد. روز دوشنبه پول حقیقی به بورس واارد شد و ارزش آن 148 میلیارد تومان بود. روز سه‌شنبه باز هم پول حقیقی خارج شد و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار 229 میلیارد تومان بود. 

روز چهارشنبه بار دیگر پول حقیقی خارج شد و ارزش سرمایه حقیقی خروجی 330 میلیارد تومان بود.

در مجموع کل هفته 557 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 111 میلیارد تومان بود.  

رکوردداران خروج پول حقیقی

روز یکشنبه که برای اولین روز هفته پول حقیقی از بازار خارج شد، بیشترین خروج پول به سهام شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) اختصاص داشت و پس از آن شتران و وبملت در رتبه‌های بعدی بودند. روز دوشنبه نیز بپاس، شستا و شتران بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

روز سه‌شنبه که خروج پول حقیقی از سر گرفته شد، بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار به نمادهای سپید، بپاس و شستا تعلق داشت. در آخرین روز کاری هفته روند خروج پول حقیقی تداوم داشت و فملی، ومعادن و فولاد بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

خروج پول از صنایع

در هفته اخیر نیز همانند هفته پیش گروه‌های بزرگ بازار با خروج پول حقیقی مواجه بودند. روز شنبه گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات» و «فلزات اساسی»بیشترین خروج سرمایه حقیقی را داشتند. روز یکشنبه نیز «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» و «محصولات شیمیایی» بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی را داشتند. 

روز دوشنبه بیشترین خروج پول به «بیمه و صندوق‌های بازنشستگی» و «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» اختصاص داشت.

روز سه‌شنبه نیز «کشاورزی و دامپروری» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند و در آخرین روز کاری هفته «فلزات اساسی» در صدر صنایعی قرار گرفت که بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی را داشتند.

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید