گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

دلار رسمی اندکی رشد کرد / سکه عقب نشست

کدخبر: ۴۹۵۵۴۷
اقتصادنیوز: قیمت دلار متشکل امروز 26 اردیبهشت 1401 در مقایسه با روز قبل اندکی رشد کرد اما قیمت سکه و طلا بر مدار کاهش قرار گرفت.
دلار رسمی اندکی رشد کرد / سکه عقب نشست

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در بازار متشکل امروز افت قیمت روز گذشته را جبران کرد.  نرخ دلار متشکل امروز  با 25 هزار و 536 تومان آغاز به کار کرد و در انتهای روز به 25 هزار و 554 تومان رسید  که در مقایسه با روز گذشته 54 تومان رشد  را نشان می دهد. 

در صرافی ملی هم عصر امروز قیمت فروش دلار  25 هزار و682 بود که نسبت به روز گذشته 55 تومان بالا تر بود. اما سرنوشت دلار نیمایی امروز بر خلاف مسیر دلار متشکل و صرافی ملی  حرکت کرد.

 نرخ دلار نیما امروز با 25 هزار و 156 تومان مبادله شد که نسبت به روز یکشنبه 84 تومان کاهش را نشان می دهد. 

میزان عرضه ارز در سامانه نیما و بازار متشکل از ۱۷ الی ۲۵ اردیبهشت۱۴۰۱

بانک مرکزی امروز  اعلام کرد: طی بازه زمانی ۱۷ الی ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری۴.۸ میلیارد دلار توسط صادرکنندگان به صورت انواع ارز در سامانه نیما عرضه شده است که از این میزان حدود ۱.۵ میلیارد دلار معامله شده که این امر حاکی از عرضه کافی برای تأمین نیاز وارداتی است.

همچنین از تاریخ ۱۷ الی ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در بازار متشکل معاملات ارزی، حدود ٨٠ میلیون دلار اسکناس توسط بانک‌ها و صرافی‌ها عرضه شده که از این میزان حدود ۳۸.۵ میلیون دلار معامله شده و این امر حاکی از آن است که میزان عرضه اسکناس بیش از میزان تقاضا بوده است

رشد اندک نرخ حواله درهم

نرخ حواله درهم عصر در مقایسه با روز گذشته بالا تر بود. قیمت درهم امروز با 8 هزار و 400 تومان بسته شد که در مقایسه با روز گذشته 40 تومان رشد کرده بود. 

قیمت سکه 190 هزار تومان عقب نشست 

قیمت اونس طلا امروز مانند دو روز قبل نزولی بود. فلز گرانبهای جهانی در زمان نوشتن این گزارش  با 8 دلار کاهش با 1804 دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم قیمت سکه و قیمت طلا امروز کاهش  را تجربه کردند. 

قیمت طلا 18 عیار  در زمان نوشتن این گزارش با 1 میلیون و 379 هزار و 200 تومان مبادله شد  که در مقایسه با روز قبل  700 تومان پایین امده بود. 

قیمت سکه امروز هم در کانال 14 میلیون تومان معامله شد اما  قدرت معامله گران کاهشی بیشتر بود. سکه عصر امروز  به قیمت 14 میلیون و 105 هزار تومان مبادله شد که نسبت به روز قبل 190 هزار تومان ارزان تر بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید