توضیحات مدیریت شهری از موج اخیر تعدیل نیرو

بهانه عجیب شهرداری تهران؛ اخراجی ها استعداد نداشتند!

کدخبر: ۴۹۴۲۶۶
اقتصادنیوز: می گویند تعدیل نیروها سیاسی نیست، اما بیشتر کسانی که از دو روز پیش به کارتابل های اداری شان دسترسی ندارند افرادی هستند که در دوره پنجم مدیریت شهری به شهرداری تهران آمده اند. برخی از نیروها قرار دادهای‌شان در انتهای سال 1400 تمدید نشده است اما برخی بدون آگاهی از این که در لیست تعدیلی ها قرار دارند فروردین ماه را برسرکارهایشان حاضر شده اند.
بهانه عجیب شهرداری تهران؛ اخراجی ها استعداد نداشتند!

به گزارش اقتصادنیوز این تعداد از کارکنان شهرداری در نامه ای به مهدی چمران خواهان رسیدگی به تعدیل نیروهایی که آنها آن را سیاسی دانسته بودند ، شدند . مشخص نیست با توجه به بیماری مهدی چمران آیا درخواست این کارکنان پیگیری شده است .

شهردار تهران روز گذشته در نشست خبری خود درخصوص تعدیل نیروهای شهرداری گفته است: ۱۴۰۰نفر وارد مجموعه شده بودند که ۲۵۰ نفر به عنوان نیروهای ممتاز وارد شده بودند. در حالیکه یک نفر از آنها در آزمون از ۱۰۰ نمره تنها هفت نمره را کسب کرده بود. ۴۰ نفر از این افراد بکارگیری شان دچار اشکال بود و مابقی در مسیر کاری هستند و هیچ اختلالی نیز برای آنها ایجاد نشده است.

هرچند براساس آمارهای منتشر شده از سوی مدیران سابق شهرداری ، درزمان پایان دوره مدیریت پنجم شهر تهران، نیروهای شهرداری به زیر ۵۸۰۰۰ نفر رسیده بودو در طی 4 سال حدود ۱۰۰۰ نفر جذب  شهرداری شده بودند.

لطف الله فروزنده، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران درخصوص تعدیل نیروهای شهرداری در این دوره از شهرداری تهران به اکوایران می گوید:از 5 منظر کارکنان شهرداری ارزیابی شده اند ،یکی در کانون مدیران که استعداد و توانایی افرادمورد ارزیابی قرارگرفته است،نمره اولیه آنها در آزمون ، ارزیابی میدانی و ارزیابی سالیانه.

وی ادامه می دهد: افرادی که مجموع امتیازهای آنها در 5 محور مورد ارزیابی پایین بوده قرار دادهایشان تمدید نشده و تعدیل نیروها سیاسی نیست .

معاون شهردار تهران  درپاسخ به این پرسش که اگر تعدیل نیروها سیاسی نیست چرا همه از یک جناح سیاسی و زمان ورودشان به شهرداری مربوط به دوره گذشته مدیریت شهری است هم می گوید : این گونه نیست که همه تعدیلی ها از یک جناح سیاسی یا ورودی در این دوره از مدیریت شهری باشد از همه جناح هستند و براساس امتیاز کسب شده ، تعدیل نیروها انجام شده است .

فروزنده درپاسخ به این پرسش که در 8 ماهه استقرار مدیریت شهری جدید چند نیروجدید جذب شهرداری تهران شدند هم می گوید: شهرداری به کسانی که باید در این رابطه گزارش بدهد داده است و ما به شورای شهر تعداد جذب نیروهایمان را اعلام کرده ایم و لزومی ندارد به شما (رسانه ها) اعلام کنیم .

وی اضافه می کند:‌ جذب نیرو در شهرداری قاعده و قانون دارد که به ازای خروج 2 نفر از شهرداری امکان جذب یک نیروی جدید وجود دارد ، آمار خروجی ها که شامل بازنشسته ها ، بازخرید ها و... می شود هنوز مشخص نیست و زمانی که آمار نیروهای سال 1400 مشخص شده آن را منتشر می کنیم .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید