واکنش دلار و سکه تهران به کانال شکنی دلار هرات

گذر قیمت دلار هرات از مرز 28 هزار تومانی

کدخبر: ۴۹۳۹۴۸
اقتصادنیوز: به باور معامله گران امروز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه کانال شکنی دلار هرات ؛ افزایش قیمت حواله درهم و طولانی شدن توقف مذکرات برجام به عنوان سوخت صعودی دلار عمل کرد.
گذر قیمت دلار هرات از مرز  28 هزار تومانی

به گزارش اقتصادنیوز ، اسکناس آمریکایی در ساعات پایانی معاملات نقدی امروز 19 اردیبهشت ماه  180 تومان افزایش را تجربه کرد و از محدوده 28 هزار و 500 تومان عبور کرد. قیمت دلار امروز به 28 هزار و 540 تومان رسید.  

 سوخت صعودی دلار تهران 

به باور معامله گران چند عامل در بازار  به عنوان سوخت صعودی دلار عمل کرد. از نظر  این دسته از بازیگران ارزی صدای کانال شکنی دلار هرات به تهران رسید و انتظارات را در تهران تغییر داد. نرخ دلار هرات امروز تقریبا 170 تومان از روز گذشته بالا تر بود و با 28 هزار و 70 تومان مبادله شد. 

البته عده ای دیگر به اهمیت  نرخ حواله درهم برای دلار اشاره می کردند . قیمت درهم امروز در  محدوده 7 هزار و 870  تومان معامله شد. به عقیده تحلیلگران تا زمانی که درهم در این محدوده به فعالیت می پردازد احتمال کاهش چشمگیر  قیمت دلار ضعیف است. نرخ برابری درهم به دلار نزدیک کانال 29 هزار تومان بود و همین امر باعث شده بود که معامله گران تصور کنند که دلار توانایی پیشروی بیشتر را دارد.

از طرفی هم  مذاکرات برجام همچنان در توقف است و  قرار است انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  فردا به تهران سفر کند تا شاید موتور مذاکرات روشن شود و چرخ دنده رایزنی ها  به حرکت در بیاید .بازار ارز تهران در این چند روز در انتظار این سفر سیاسی مهم بوده است. امروز خطیب زاده در این باره گفت : فعلاً کار ویژه مورا، انتقال پیام است و قرار نیست اتفاق جدیدی رخ دهد. فعلاً تنها ملاقات قطعی با باقری است و درخواست‌هایی را داخل و بیرون وزارت خارجه داشته است. از نظر برخی از معامله گران اختلاف نظر‌ها بر مذاکرات احیای برجام در وین به گره کوری تبدیل شده که فعلا باز  نخواهد شد و انتظارات را برای پیشروی دلار تقویت کرده است. 

قیمت سکه بالا پیشروی کرد

قیمت اونس طلا امروز کاهش چشمگیری را ثبت کرد و با 25 دلار ریزش با  قیمت 1858 دلار به فروش رسید. اما در بازار داخلی ایران امروز هم مانند دو روز پیش با شوک  افزایش قیمت دلار ؛ قیمت سکه و طلا پیشروی کردند. 

قیمت طلا عصر  امروز 400 بالا رفت و با 1 میلیون و 313  هزار تومان مبادله شد. قیمت سکه هم امروز بخشی از روند کاهشی روز گذشته را جبران کرد و به قیمت 13 میلیون و 370 هزار تومان معامله شد. ارزش ذاتی سکه هم  با قیمت نقدی آن در بازار تقریبا 886 هزار تومان فاصله دارد و حباب سکه  هم به 7 درصد  رسید .  چنین فاصله قیمتی معمولا باید  انتظارات کاهشی را در بازار سکه فعال نگه دارد ، ولی به نظر می رسد سکه بازان به افزایش قیمت دلار در بازار داخلی خوشبین هستند . 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید