شهر خبر

جریمه مالک دستگاه‌های استخراج رمز ارز+جزئیات

کدخبر: 492613
مهدی ریاضی گفت: بر اساس قانون کلیه دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال توسط مرجع کاشف، به اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکیِ استان تحویل داده شد.

به گزارش اقتصادنیوز به ایرنا، مدیرکل تعزیرات حکومتی قم از محکومیت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی برای مالک دستگاه‌های ماینرِ استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال در این استان خبر داد.

مهدی ریاضی افزود: به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده غیرمجاز از ماینرهای استخراج ارز دیجیتال در یک کارگاهی واقع در حومه شهر قم، ماموران و عوامل ناجا به‌همراه کارشناسان اداره برق منطقه قم طی مراجعه و بازرسی از محل موردنظر، تعداد پنج دستگاه ماینر به ارزش یک میلیارد و ۲۵۱ میلیون و هزار و ۶۰۸ ریال را کشف، توقیف و مراتب جهت رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان  ارسال شد.

وی بیان داشت: با تشکیل پرونده، شعبه ویژه رسیدگی به تخلف‌های قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم، ضمن احضار متهم، شنیدن سخنان و گرفتن آخرین دفاعیه‌های متهم، به دلیل عجز متهم از ارائه مدارک مثبته، پس از رسیدگی، اتهام قاچاق را محرز و مسلم دانسته، متهم را علاوه بر ضبط ماینرهای مکشوفه قاچاق به نفع دولت، به پرداخت یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

ریاضی همچنین خاطر نشان کرد: بر اساس قانون کلیه دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال توسط مرجع کاشف، به اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکیِ استان تحویل داده شد.