«فارس» پیشران بازار سهام شد

رشد شاخص‌های بورس در روز صعود معدنی‌ها

کدخبر: ۴۹۰۹۷۷
اقتصادنیوز: امروز شاخص‌های بازار سهام رشد کردند و نمادهای معدنی سبزترین گروه بازار بودند. نمادهای «فارس»، «تاپیکو» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند
رشد شاخص‌های بورس در روز صعود معدنی‌ها

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز دوشنبه، پنجم اردیبهشت 1401، شاخص کل بورس تهران با صعود 2 هزار و 586 واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و 507 هزار و 301 واحد رسید. 

اما شاخص هم وزن بورس با رشد 3 هزار و 112 واحدی در سطح 405 هزار و 517 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 81 واحد بالا آمد و در سطح 20 هزار و 827 واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 320 نماد رشد قیمت داشتند و 161 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 66 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 33 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز نمادهای «فارس»، «تاپیکو» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «وامید»، «پارسان» و «وغدیر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «وسپهر»، «دماوند» و «سمگا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «زاگرس» و «بساما» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خگستر صدرنشین است و شستا و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فزر، آریا و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افت ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 420 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 479 میلیارد تومان بود که 6 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش اندک 0.5 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 316 میلیارد تومان رسید.

گروه سبز بازار 

امروز در میان گروه‌های بزرگ بازار، معدنی‌ها سبزترین گروه بودند و اغلب نمادهای گروه «استخراج کانه‌های فلزی» افزایش قیمت داشتند. 

افزایش صف‌های خرید پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 63 درصد کاهش یافت و 6.7 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 47 درصد رشد کرد و در رقم 410 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد فزر (شرکت پویا زرکان آق دره) با صف‌ خرید 45 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از فزر، نمادهای فاراک (شرکت ماشین سازی اراک) و رمپنا (شرکت مپنا) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در پایان معاملات امروز 3 نماد صف فروش داشتند. نماد فلوله (شرکت لوله و ماشین سازی ایران) بیشترین صف فروش را داشت و پس از آن، نمادهای قزورین و کطبس بیشترین صف فروش را داشتند. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید