شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#افغانستان

توضیحات فرمانده هنگ مرزی تایباد درباره آخرین وضعیت مرزهای مشترک ایران و افغانستان

کدخبر: 490597
مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی "تایباد"، گفت: مرزبانان غیور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از آمادگی کامل برای تامین امنیت مرزها برخوردار بوده و در حال حاضر مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی "تایباد" گفت: با اشراف و تسلط اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانان غیور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، آرامش در مرزهای مشترک ایران و افغانستان با نگاه صلح و دوستی برقرار است.

سرهنگ "محمد چراغ" در تشریح این خبر، اظهار داشت: امروز در پی اختلاف به وجود آمده در مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در حوزه هنگ مرزی "تایباد"، نیروهای مرزی وابسته به طالبان به دلیل عدم اشرافیت به قوانین و مقررات مرزی با ابهاماتی روبه رو شده بودند که با مذاکرات انجام شده بین مرزبانان طرفین مقرر شد به منظور شفاف سازی و حل ابهام پیش آمده، کارشناسان طرفین در حوزه مرز موضوع را بررسی کنند.

مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی "تایباد"، خاطرنشان کرد: مرزبانان غیور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از آمادگی کامل برای تامین امنیت مرزها برخوردار بوده و در حال حاضر مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.