پیش بینی بازارها سه شنبه 30 فروردین 1401

حرکت رو به جلو قیمت خودرو و اجاره مسکن

کدخبر: ۴۸۹۵۵۱
اقتصادنیوز: در شرایطی که قیمت دلار در محدوده نوسانی روز قبل بدون تغییر باقی ماند، قیمت خودرو مسیر روبه جلوی خود را ادامه داد.
حرکت رو به جلو قیمت خودرو و اجاره مسکن

به گزارش اقتصادنیوز،  در بازارها همچنان حرکت و استراتژی معامله گران به لنگر دلار گره خورده، به طوریکه در بازار خودرو حرکت قیمت ها روبه جلوست.

بازار طلا، سکه و ارز | الگوی تکراری رفتار دلار

در بازار سکه و ارز، قیمت سکه در محدوده 13.1 میلیون تومان قرار گرفت. طلای جهانی به سطح قبلی 1977 دلار برگشت و این در حالی است که در بازار ارز قیمت ها الگوی روز قبل را تکرار کردند. دلار در کانال 27 هزار تومان قرار گرفته اما گاها قیمت 26 هزار تومان را هم تجربه می کند. با این وصف به نظر می رسد که حرکت دلار بستگی به اتفاقات و رخدادها در روزهای آینده دارد. در صورت تداوم همین فضای سیاسی در مذاکرات احیای برجام احتمالا اینکه دلار به رنج‌های جلوتر کشیده شود، بسیار زیاد است. با این وصف فعلا معاملات در همین محدوده دنبال می شود.

بازار سهام | حرکت شاخص بورس در کانال جدید

بازار سهام در روز دوشنبه در شرایطی حرکت صعودی خود را ادامه داد که بورس و فرابورس دوباره جان گرفتند و شاخص کل بورس به محدوده کانالی 1.5 میلیون واحد وارد شد. اکنون بازار در کانال جدید می خواهد معاملات را از سربگیرد. البته بررسی شاخص های عملکرد بازار سهام نشان می دهد که بازار اگرچه با برتری خریداران روبه رو شد اما ممکن است روند معاملات در روز سه شنبه تغییر جهت دهد یا اینکه حرکت روبه جلوی شاخص با کندی در کانال 1.5 میلیون واحد پیگیری شود. اگرچه ممکن است شاخص دوباره با یک فاز آرامی به کانال قبلی برگردد. اما توان خریداران و فروشندگان نشان می دهد که امکان اینکه حرکت روبه جلو ادامه یابد، ممکن هست.

بازار خودرو | حذف آرام قرعه کشی ها از امروز؟

در بازار، قیمت خودرو برای محصول‌های سایپا و ایران خودرو شیبی افزایشی داشت و این در حالی بود که بازار به مثابه روزهای قبل از لنگر دلار برای مسیر حرکت روبه جلوی خود بهره می برد. در مهمترین رویدادها نیز، گروه خودروسازی سایپا اعلام کرده، در راستای آرامش‌بخشی به بازار خودرو و کاهش التهاب‌های موجود، عرضه خودرو شاهین بدون انجام قرعه‌کشی را آغاز می‌کند. فروش فوق‌العاده سایپاشاهین از ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه ۳۰ فروردین‌ (امروز) آغاز می‌شود و فرآیند ثبت‌نام تا تکمیل ظرفیت ادامه دارد. همچنین گروه صنعتی ایران خودرو مرحله جدید فروش فوری عادی و ویژه مادران خود را از امروز سه شنبه 30 فروردین ماه آغاز می کند و تا روز پنج شنبه یکم اردیبهشت ادامه دارد.

بازار مسکن | تغییر رفتار صاحبان ملک در بازار اجاره

در بازار مسکن همانطور که انتظار می رود افزایش احتمالی قیمت‌ها در فروردین ممکن است اما بررسی روند معاملات نشان می دهد که حجم معاملات همچنان پایین است و فعلا نشانه هایی از رونق دیده نمی شود. با این وصف مسئله و سوژه دیگری که روزهای قبل نیز به آن پرداخته شد، افزایش اجاره بها در بازار مسکن است که به گفته فعالان مسکن شاهد افزایش عجیب و غریب است؛ به طوریکه نرخ های اجاره در بازار به محدوده های بالا کشیده شده است. نکته دیگر موضوع بازار اجاره، تمایل صاحبان املاک به اخذ اجازه بیشتر و رهن کمتری است که نسبت به سال های قبل این تغییر رفتار قابل مشاهده است. 

بازار ارز دیجیتال | رفت و برگشت در بازار رمز ارزها

در بازار ارز دیجیتال رمز ارزها برخلاف روز قبل که مسیر نزولی را تجربه کردند، امروز صبح دوباره در کانال صعودی قرار گرفتند. رفتار چندگانه و رفت و برگشتی رمز ارزها نشان می دهد که بازار به همان میزان ترس از ریزش، نسبت به افزایش قیمت ها طمع هم دارد. به طوریکه در معاملات امروز بیت کوین با تحرکات مثبت دوباره به مدار 40 هزار دلار نزدیک شد و اتریوم هم به بالای 3 هزار دلار رسید. البته افزایش بیت کوین و اتریوم به معنای رشد دسته جمعی رمز ارزها نبود، چرا که تتر در معاملات امروز صبح تکانه های منفی را تجربه کرد.

  • Hotel-Revenue-Forecast
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید