گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

تداوم پیشروی قیمت سکه/ دلار دو پله پایین رفت

کدخبر: ۴۸۹۵۵۰
اقتصادنیوز : قیمت دلار عصر امروز دوشنبه ۲۹ فرودین ۱۴۰۱ دو پله و نیم از کانال 28 هزار تومان پایین رفت و بر روی 27 هزار و 750 تومان قرار گرفت اما قیمت سکه مانند روز گذشته پیشروی کرد.
تداوم  پیشروی قیمت سکه/ دلار دو پله پایین رفت

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران در چند روز اخیر شاهد رفت و برگشت قیمت دلار در کانال های 27 و 28 هزار تومان بوده است.   قیمت دلار امروز دوشنبه 29 فروردین 1401 کانال 28 هزار تومان را از دست داد. اسکناس آمریکایی عصر امروز دو پله و نیم از کانال 28 هزار تومان پایین رفت و بر روی  27 هزار و 750 تومان قرار گرفت. در  بازار متشکل ارزی هم نرخ دلار 145 تومان افت را ثبت کرد و بر روی25 هزار و 200 تومان قرار گرفت. 

 نرخ حواله درهم اندکی افت کرد

نرخ حواله درهم در بازار امروز  برخلاف قیمت دلار نوسان محدودی را ثبت کرد .  قیمت درهم امروز 20 تومان  افت نسبت به روز قبل با 7 هزار و 570 تومان نرخ گذاری شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 27  هزار و 804 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار  تفاوت چندانی نداشت.

تداوم  پیشروی قیمت سکه

بازار جهانی طلا امروز شاهد پیشروی قیمت اونس طلا بود.  فلز گران بهای جهانی  عصر امروز با 17 دلار رشد با  1991 دلار معامله شد و به تبع آن قیمت سکه پیشروی کرد  اما قیمت طلا نزولی شد. 

قیمت طلا 18 عیار عصر امروز با 1 میلیون و 315 هزار تومان مبادله شد که نسبت به دیروز 4 هزاز و 200 تومان پایین رفته بود.  

افت طلا 18 عیا در حالی اتفاق افتاد که قیمت سکه به سرعت پیشروی خود افزود . فلز زرد رنگ داخلی با 13 میلیون و 450 هزار تومان معامله شد. این قیمت نسبت به روز یکشنبه 90 هزار تومان رشد را نشان  می دهد. 

با احتساب قیمت 27 هزار 750  تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 13 میلیون و 7 هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه  هم 3.4  درصد بود. 

اصلاح یا ترس از بازار ساز؟

برخی از تحلیلگران بازار ارز  تهران  از کاهش قیمت دلار به عنوان اصلاح یاد می کنند و معتقدند که نرخ دلار نیاز به یک استراحت و اصلاح قیمتی داشته  تا مسیر بعدی خود را تعیین کند. 

اما عده ای دیگر معتقدند مرز 28 هزار تومانی برای نوسان گیران ارزی و بازارساز اهمیت زیادی دارد. بازارساز امروز  اجازه ماندن دلار بالای مرز 28 هزار تومانی را نداد.

امروز هم سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری خود گفت: موضوعات باقیمانده در گفتگو‌های وین برای همه به صورت روشن گفته شده است وجو وین منفی نیست. اما امروز هم توافقی در دسترس نداریم که درباره آن صحبت کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید