شهرخبر

تمرین رژه هوایی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش+عکس

کدخبر: 488697
با حضور امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش تمرین رژه هوایی خلبانان نیروی هوایی به مناسبت ۲۹ فروردین ماه روز ارتش در پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد برگزار شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه اجرای تمرین رژه هوایی ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مردم شریف ایران اظهار کرد: امروز ما شاهد تمرین رژه هوایی عقابان شجاع نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بودیم که خلبانان غیور ما آمادگی کامل خود را برای شرکت در روز ۲۹ فروردین نشان دادند و خدا را شاکریم که این تمرینات به نحو احسن انجام شد و ما این را به فال نیک می‌گیریم تا ان‌شاالله بتوانیم در روز ۲۹ فروردین با اقتدار کامل در رژه هوایی شرکت کنیم و بتوانیم نمایشی غرور آفرین و به یاد ماندنی برای مردم شریف ایران اسلامی را خلق کنیم.

وی تصریح کرد: امسال یکی از افتخارات ما این است که توانستیم از هواپیمای تمام بومی کوثر و صاعقه که به دست صنعتگران کشور عزیزمان با همکاری نیروی هوایی الهی ساخته شده است به عنوان لیدر این تمرین هوایی استفاده کنیم و این پروازها را با موفقیت انجام دهیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: به دلیل ماه مبارک رمضان تصمیم بر این شد تا برای جلوگیری از مزاحمت برای خلبانان روزه دار از تعداد هواپیماهای کمتری با آرایش خاص تری برای این دوره استفاده کنیم.

امیر سرتیپ واحدی با اشاره به لیدر بودن هواپیمای کوثر در این تمرینات گفت: هدف از این کار این است که به تمام جهانیان نشان دهیم که ما می‌توانیم از هواپیماهایی استفاده کنیم که تماماً به دست صنعتگران و متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است و اعلام کنیم که ما با اتکا به دانش بومی و اعتماد به جوانان این مرز و بوم می‌توانیم به سخت‌ترین علوم دنیا دست پیدا کنیم و این موضوع کاملاً مشهود می‌باشد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان افزود: ان‌شالله با یاری خداوند در آینده‌ای نه چندان دور هواپیماهای بسیاری از نوع کوثر به اسکادران نیروی هوایی اضافه خواهد شد تا پلی به سمت پیشرفت روز افزون صنعت هوایی این مرز و بوم باشد.

تمرین رژه هوایی جنگنده های نیروی هوایی ارتش