دلیل سقوط بیت کوین چیست؟

اتریوم در نزدیکی کانال 2900 دلاری

کدخبر: ۴۸۸۲۳۴
اقتصادنیوز: افت 3 درصدی، قیمت بیت کوین را وارد کانال 40 هزار دلار کرده و البته فاصله قیمت تا ورود به کانال 39 هزار دلار چندان زیاد نیست.
اتریوم در نزدیکی کانال 2900 دلاری

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بیت کوین دوباره یک افت قیمت قابل توجه را تجربه کرد و با کاهش حدود 3 درصدی، در حدود قیمت 40200 دلار معامله می شود. قیمت بیت کوین چند ساعت قبل به میانه های کانال 39000 دلار هم رسید اما فعلا بخشی از آن را جبران کرده است. بازدهی هفتگی بیت کوین هم به منفی 13 درصد رسیده است.

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته بیش از 36 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم به 764 میلیارد دلار رسیده است.

بخش زیادی از افت اخیر قیمت بیت کوین به دلیل نگرانی از افزایش نرخ بهره و انتظار شرایط پولی سخت تر است که باعث شده سرمایه گذاران با تردیدهایی مواجه باشند. به لحاظ نموداری هم تحلیلگران بر این باورند که به دلیل عدم موفقیت در رسیدن به اهداف بالاتر، قدرت خریداران کم شده و قیمت میل به کاهش پیدا کرده است.

از طرفی تحلیلگران معتقدند درصورتی که بیت کوین همچنان در روند نزولی بماند، احتمالا در قیمت های 37000 الی 37500 دلار حمایت خواهد شد و بازگشتی رو به بالا خواهد داشت.

یکی از نکاتی که هنوز خریداران بیت کوین را امیدوار نگه داشته این است که همچنان حدود 67 درصد از هولدرهای بلند مدت بیت کوین در سود هستند و از جانب این افراد تهدیدی برای بازار وجود ندارد. این آمار را گلسنود به عنوان یکی از مراجع تحلیلی بازار ارزهای دیجیتال منتشر کرده است.

اتریوم در نزدیکی کانال 2900 دلار

اتریوم هم امروز منفی است. کاهش قیمت حدود 2 درصدی، ارز دوم بازار را به 3020 دلار رسانده که البته فعلا قیمت مقداری بالاتر از 2960 دلاری است که در ساعت 7 صبح امروز ثبت شده بود.

ارزش معاملات اتریوم در شبانه روز گذشته بیش از 22 میلیارد دلار بوده که بالاتر از میانگین ماهانه معاملات اتریوم است. ارزش بازار هم عدد 363 میلیارد دلار را نمایش می دهد.

امروز مدیرعامل سابق صرافی بیتمکس هم یک پیش بینی جنجالی درباره قیمت اتریوم داشته که با واکنش های متفاوتی همراه بوده است. آرتور هیز مدیرعامل سابق صرافی بیتمکس گفته که قیمت اتریوم تا پایان ماه ژوئن به 2500 دلار کاهش خواهد یافت. وی درباره بیت کوین هم گفته که تا قیمت 30 هزار دلار سقوط خواهد کرد.

حرکت سه آلت کوین برخلاف جهت بازار

با افت بیت کوین، بازار آلت کوین ها هم فعلا به دست فروشندگان افتاده و اکثر آلت کوین های موجود در فهرست 50 ارز برتر بازار با افت قیمت مواجه شده اند. اما نکته قابلت توجه اینجاست که فعلا آلت کوین ها دچار سقوط های بزرگ نشده اند. منفی ترین ارز بازار در فهرست 50 ارز برتر بازار تورچین است که 7 درصد کاهش قیمت داشته. PancakeSwap، فایل کوین و FTX Token هم 5 درصد افت کرده اند و مابقی ارزها افتی کمتر از 5 درصد دارند.

اما در همین بازار منفی، چند نماد رشد قیمت خوبی داشته اند و برخلاف جهت کلی بازار حرکت کرده اند. مونرو با رشد 11 درصدی، بیشترین بازدهی را در فهرست 50 ارز برتر بازار داشته. نیر پروتکل هم 9 درصد رشد کرده و ویوز با رشد 7 درصدی در رده بعدی است.

ارزش بازار به 1.86 تریلیون دلار رسید

با افت اخیر ارزهای دیجیتال، ارزش بازار هم نسبت به روز قبل 3 درصد کاهش یافته و به عدد 1.86 تریلیون دلار رسیده است. اما ارزش معاملات رشد 33 درصدی داشته و به عدد 103 میلیارد دلار رسیده است.

ارزش معاملات دیفای 12 میلیارد دلار بوده و 89 میلیارد دلار هم در استیبل کوین ها معامله شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید