گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا ؛

خبر بد از وین به بازار ارز / صعود همزمان طلا و سکه

کدخبر: ۴۸۵۵۶۷
اقتصادنیوز: قیمت دلار امروز چهارشنبه 10 فروردین کانال 27 هزار تومان را فتح کرد و قیمت سکه و قیمت اونس طلا بر مدار صعود گرفت.
خبر بد از وین به بازار ارز / صعود همزمان طلا و سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران امروز چهارشنبه 10 فروردین 1401 به سود معامله گران افزایشی حرکت کرد، نرخ دلار  در ساعات ابتدایی معاملات امروز توانست کانال 27 هزار تومان را فتح کند و با بیش از 250 تومان رشد برروی 27 هزار و 170 تومان قرار گرفت.  آخرین بار در اواخر بهمن ماه سال گذشته بود که قیمت دلار در این کانال قرار داشت. این اسکناس آمریکایی در ساعات پایانی معاملات نقدی کانال 27 هزار تومان را از دست داد اما در مقایسه با دیروز 90 تومان بالا تر بود و با 26 هزار و 970 تومان مبادله شد. در بازار متشکل ارزی هم عصر امروز نرخ دلار 9 تومان از روز سه شنبه پایین تر بود و با 25 هزار و 190 تومان بسته شد. 

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟ 

صرافی ملی امروز  قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس نرخ خرید دلار امروز 25 هزار و 64 تومان و نرخ فروش آن 25 هزار و 316  تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو 28 هزار و 258 تومان و قیمت فروش آن 28 هزار 542 تومان بود.

نرخ حواله درهم رشد کرد

نرخ حواله در هم در بازار ارز امروز به مسیر صعودی روز گذشته ادامه داد و با 7 هزار و 389 تومان مبادله شد . این قیمت نسبت به دیروز رشد 119 تومانی را نشان می دهد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 27 هزار و 139 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت انتهای روز دلار در بازار بالا تر بود.

صعود قیمت اونس طلا و قیمت سکه

قیمت اونس طلا امروز تقریبا 7 دلار از روز قبل گران تر بود و با 1921 دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم امروز قیمت طلا 18 عیار درحالی ثبات را تجربه کرد که قیمت سکه اندکی افزایش یافت. 

قیمت طلا 18 عیار امروز با 1 میلیون و 245 هزار و 100 تومان نرخ گذاری شد و قیمت سکه هم 2 هزار تومان بر ارزش خود افزود و  بر روی 12 میلیون و 452 هزار تومان ایستاد. با احتساب قیمت 26 هزار و 900 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12میلیون و 197  هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه  هم و 2.09 درصد بود.  

خبر بد از وین در بازار دلار 

اخبار مذاکرات برجام برای بازار ارز تهران و معامله گران دلار از اهمیت بسزایی برخوردار است. امروز خبرهای منفی از مقر مذاکرات وین بازار ارز تهران را احاطه کرده بود. روز گذشته میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در توئیتی نوشت: مذاکرات در حالت وقفه (یا سکته) قرار گرفته است.

از طرفی هم بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته دو هفته پیش تقریبا به توافق هسته ای  دست پیدا کرده بودیم. بعد روسیه مانع‌تراشی کرد.

این اظهارات در حالی است که روز گذشته یک مقام دیگر از تیم آمریکا  از میز مذاکرات هسته ای کناره گیری کرد . بازار ارز تهران تصور می کند که زمان رسیدن توافق هسته ای به تعویق افتاده و برای همین روند قیمت دلار در بازار امروز صعودی بود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید