افزایش ارزش معاملات بازار سهام؛

فرابورس یک کانال بالا آمد /شستا صدرنشین شد

کدخبر: ۴۸۵۳۸۲
اقتصادنیوز: امروز شاخص بورس پرنوسان بود و در نهایت ریزش کرد اما شاخص فرابورس رشد کرد و یک کانال بالا آمد.
فرابورس یک کانال بالا آمد /شستا صدرنشین شد

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز سه‌شنبه، نهم فروردین 1401، شاخص کل بورس تهران با کاهش 4 هزار و 407 واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و 414 هزار و 244 واحد رسید. 

اما شاخص هم وزن بورس با رشد 2 هزار و 481 واحدی در سطح 362 هزار و 921 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 293 واحد بالا آمد و در سطح 19 هزار و 52 واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 404 نماد رشد قیمت داشتند و 254 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 61 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 39 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌

نمادهای «شستا»، «جم» و «وتجارت» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «فولاد»، «شتران» و «فملی» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «بپاس» و «زاگرس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شاوان»، «تجلی» و «شرانل» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فزر، کرمان و تجلی پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌ سبز بورس 

امروز قیمت سهام تمام نمادهای گروه «مواد و محصولات دارویی» افزایش یافت و این گروه سبزترین گروه‌ بازار در روز سه‌شنبه بودند.

رشد ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 182 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 557 میلیارد تومان بود که 8 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و با افزایش 36 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 591 میلیارد تومان رسید که 78 درصد از معاملات کل بازار را شامل می‌شود.

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید