مثبت ترین بازدهی قیمت سکه در سال 1400

معرفی صدرنشین بازار ایران در آخرین سال قرن 14

کدخبر: ۴۸۴۲۹۲
اقتصادنیوز: بررسی بازار سکه در اوایل سال 1400 حکایت از ریزش این فلز گران بها تا کف حمایتی 9 میلیون و 260 هزار تومان دارد. در ادامه سال با افزایش اخبار ضد و نقیض از مذاکرات برجام ، قیمت دلار نیز آرایش صعودی به خود گرفت و به طبع این افزایش قیمت در بازار ارز، قیمت سکه هم بر مدار رشد قرار گرفت.
معرفی صدرنشین بازار ایران در آخرین سال قرن 14

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سکه در سالی که گذشت فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرد. این فلز گران بهای داخلی گاهی با سیگنال نرخ دلار و قیمت اونس طلا بالا رفت و گاهی در سراشیبی قرار گرفت.

بررسی بازار سکه در اوایل سال 1400 حکایت از ریزش این فلز گران بها تا کف حمایتی 9 میلیون و 260 هزار تومان  دارد. در ادامه سال با افزایش اخبار ضد و نقیض از مذاکرات برجام ، قیمت دلار نیز آرایش صعودی به خود گرفت و به طبع این افزایش قیمت در بازار ارز،  قیمت سکه هم  بر مدار رشد قرار گرفت؛ تا جایی که سکه امامی  در آذر ماه بالای 13  میلیون  و 400 هزار تومان معامله شد. 

بازدهی سکه در 1400سکه صدر نشین شد 

قیمت سکه در برخی از از ایام سال مثل  خرداد ماه بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد  با این حال افزایش قیمت اونس طلا به علت افزایش تنش های مابین روسیه و اوکراین توانست در سه ماهه پایانی سال قیمت سکه امامی در بازار تهران را افزایش دهد و در کانال 12 میلیون تومانی به ثبت برساند. به این ترتیب سکه با بازده 11.1 درصد مثبت رشد سالانه در جایگاه اول بازارهای داخلی قرار گرفت.

مثبت ترین و منفی ترین بازدهی  بازار سکه در سال 1400

بررسی بازار سکه در 12 ماهه 1400 نشان می دهد که بازدهی این فلز گران بهای داخلی در نیمه اول سال 1400 مثبت  ترین و منفی ترین  جایگاه را به خود اختصاص داده است. در گرمای مرداد ماه بازدهی سکه مثبت  13/9 درصد  و در فروردین ماه منفی 5.8 و در دی ماه منفی 7/1درصد بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید