بودجه اصلاح نشد

بدعهدی شورای شهر پایتخت با جامعه معلولان + سند

کدخبر: ۴۸۳۷۵۷
اقتصادنیوز : درحالی که شورای شهر تهران وعده اصلاح اعتبارات حمایتی مربوط به افراد دارای معلولیت را در بودجه سال 1401 مطرح کرده بود این ارقام در بودجه مصوب بدون تغییر باقی مانده اند .
بدعهدی شورای شهر پایتخت با جامعه معلولان + سند

به گزارش اقتصادنیوز ،پس از اعتراض به کاهش اعتبارات در نظر گرفته شده برای معلولان در لایحه بودجه 1401 شهرداری تهران ،برخی از اعضای شورای شهر  وعده دادند این بخش از بودجه اصلاح خواهد شد .

بدعهدی شورای شهرباجامعه معلولین / بودجه اصلاح نشد

اکوایران در این باره نوشت: بررسی لایحه بودجه شهرداری تهران برای سال 1401 نشان می داد که خدمت‌رسانی به افراد دارای معلولیت در بودجه 1400، 12 میلیارد تومان بوده که در لایحه بودجه 1401 با کاهش چشمگیر به 5 میلیارد تومان رسیده بود همچنین کمک به پوشش کارت منزلت از 15 میلیارد تومان به 10 میلیارد تومان کاهش داشت. (کارت منزلت کارتی است که سالمندان و بخشی از معلولان برای استفاده از بخشی از خدمات شهرداری شامل تخفیف می‌شود).

همچنین بررسی بودجه سرویس مدارس کودکان استثنایی از 20 میلیارد تومان در سال 1400 به 22 میلیارد تومان در سال 1401 رسیده بود. این افزایش 10 درصدی، در حالی بود که بیشتر ردیف‌های بودجه سال آینده شهرداری نزدیک به 50 درصد رشد داشت و شرایط کرونایی امسال با سال آینده که احتمالا تمامی مدارس حضوری می‌شود، قابل مقایسه نبود.

ردیف توسعه نوسازی اتوبوس‌های حمل معلولان بدون تغییر نسبت به سال 1400 همان 25 میلیارد تومان باقی مانده  بود .

 سید محمد آقامیری، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران آن زمان  به ایلنا گفت :هیچ جای نگرانی نیست. دوستان انجمن معلولین تماس گرفتند و مشکلات را گفتند و به آن‌ها قول دادیم که بودجه اختصاص داده شده برای مناسب‌سازی فضاهای افراد دارای معلولیت را اصلاح می‌کنیم  و بودجه این بخش افزایشی خواهد بود. 

 ناصرامانی عضو دیگری بود که قول اصلاح بودجه به نفع معلولان را مطرح کرده و گفته بود وظیفه ما خدمات رسانی به همه اقشار است و به طور طبیعی افراد داری معلولیت و کم توان در اولویت هستند. این افراد باید بدانند که اعضای شورای شهر متوجه مسئولیتی که در قبال این افراد دارند خواهند بود.

بودجه

اما بودجه مصوب سال 1401 شهرداری تهران نشان می دهد وعده داده شده به معلولان برای اصلاح بودجه محقق نشده است .

بودجه

براساس بودجه مصوب 1401   اعتبارات پیش بینی شده در این حوزه  تغییری نکرده است .  اعتبارات ردیف کارت منزلت ، اعتبار خدمت رسانی به معلولین و اعتبار کمک به سرویس دانش آموزان مدارس استثنایی ثابت باقی مانده است .

بودجه

اعتبار تامین مناسب سازی خودروی مخصوص حمل و نقل معلولین هم ثابت مانده و همان 25 میلیارد تومان است و این در حالی است که اعضای شورا وعده اصلاح این بودجه را داده بودند  . 

بودجه

بودجه

بودجه

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید