تحلیل بازار سهام در هفته آخر اسفند

2 مسیر متفاوت سهامداران بورس در آخرین روزهای سال 1400

کدخبر: ۴۸۳۴۹۳
اقتصادنیوز: بازار سهام در هفته ای که گذشت با بازدهی منفی شاخص کل و بازدهی مثبت شاخص هم وزن بورس روبه رو شد.
2 مسیر متفاوت سهامداران بورس در آخرین روزهای سال 1400

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در هفته ای که سپری شد با بازدهی مثبت شاخص وزن بورس (نماینده کوچک ترها) و بازدهی منفی شاخص کل بورس (نماینده بزرگترها) روبه رو شد. بدین ترتیب شاخص کل بورس با بازدهی منفی 0.22 درصد و شاخص هم وزن بورس نیز با بازدهی مثبت 0.03 درصد روبه رو بود. در این هفته سهم های بزرگ تر مقاومت بیشتری کردند که روند شاخص مثبت نشود. هر چند که کوچکترهای بورس خلاف این استراتژی را در پیش گرفتند. 

نکته مثبت معاملات بورس و فرابورس 

شاخص های عملکردی بازار سهام در هفته ای که سپری شد، در طول هفته شاهد بازیابی موقعیت خریداران بود. خریداران در پایان هفته توانستند با بهبود موقعیت خود شرایط را برای تداوم رشد شاخص کل بورس فراهم کنند. البته تنها حقوقی ها و شرکت های بزرگ در مسیر صعودی حرکت نکردند، بلکه حقیقی ها هم در طول هفته شاهد تحرکاتی بودند.

نکته مثبت معاملات هفته، ورودی دوباره پول ها از سوی حقیقی ها در روزهای آخر سال بود. البته حقیقی ها در موقعیت خرید بیشتر ظاهر شدند اما گاهاً تردید آن ها موقعیت فروش را هم شکل داد. 

تداوم سیگنال های مثبت از وین به بورس و فرابورس

ارزش معاملات بازار سهام هم در محدوده روبه جلویی دنبال شد و در این روزها که سیگنال های مثبتی از وین به گوش می رسد، بازار شاهد تحرکات هم از سوی حقوقی ها و هم از سوی حقیقی ها بود. خوش بینی نسبت به دورنمای بازار با توجه به تواق احتمالی وین و دستورکارهای بودجه 1401 باعث شده در هفته پایانی آخر سال، معاملات بدون تغییر دنبال شود. 

شاخص کل بورس در هفته پایانی اسفند، در محدوده 1.3 میلیون واحد دنبال شد و البته با وجود فشار عرضه، شاخص در همان نیمه اول 1.3 میلیون واحد باقی ماند و در صورت تداوم سیگنال های مثبت از وین، احتمالا شاخص میتواند آماده ورود به کانال های بعدی باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید