قیمت سکه عقب نشست

آرامش نسبی در بازار دلار و درهم

کدخبر: ۴۸۳۴۰۰
اقتصادنیوز: بازار ارز تهران امروز 25 اسفند 1400 شاهد آرامش نسبی برای قیمت دلار و قیمت درهم بود اما قیمت سکه و طلا پایین رفت.
آرامش نسبی در بازار دلار و درهم

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران امروز چهارشنبه 25 اسفند 1400 شاهد آرامش نسبی برای قیمت دلار و قیمت درهم بود. نرخ دلار عصر امروز با 26 هزار و 400 تومان معامله شد که نسبت به روز پیش تفاوت زیادی نداشت و این در حالی اتفاق  افتاد که در بازار متشکل ارزی امروز  نرخ دلار 336 تومان کاهش یافت و بر روی 24 هزارو 461 تومان ایستاد. 

نرخ حواله درهم در بازار ارز امروز 

نرخ حواله درهم در بازار ارز امروز مانند قیمت دلار نوسان محدودی را تجربه کرد. قیمت درهم عصر امروز 40 تومان پایین رفت و با 7 هزار و 170 تومان معامله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 26 هزار و 335 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار پایین تر بود.

قیمت سکه عقب نشست

قیمت اونس طلا عصر امروز در مقایسه با دیروز تقریبا 6 دلار افت کرد و با 1922 دلار مبادله شد. در بازار داخلی ایران هم عصر امروز قیمت طلا 18  و قیمت سکه عقب نشینی کرد. قیمت طلا 18 عیار امروز با  9 هزار و 200 تومان کاهش به 1 میلیون و 221 هزار و 300 تومان رسید. 

قیمت سکه هم امروز 80 هزار تومان از روز سه شنبه ارزان تر بود و با 12 میلیون و 400 هزار تومان مبادله شد. با احتساب قیمت 26 هزار و 400  تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 11 میلیون و 946 هزار تومان به دست آمد. و اندازه حباب سکه  هم و 3.8 درصد بود.  

علت اصلی نوسان محدود در بازار ارز 

در بازار ارز تهران و در میان معامله گران دلار امروز خبری از خبرگزاری فارس برجسته بود. این خبر گزاری اعلام کرد که  ۵۳۰ میلیون دلار اموال بلوکه‌شده به حساب ایران واریز شده است. نازنین زاغری حدود ساعت ۱۴:۱۵ دقیقه به تیم انگلیسی تحویل داده شد و تشریفات برای تبادل او در فرودگاه امام خمینی در حال انجام است. خبر آزاد سازی پول های بلوکه شده اگرچه خبر خوبی است اما این روزها بازار ارز تهران با نزدیک شدن به عید نوروز  به حالت نیمه تعطیل درآمده و  عرضه و تقاضا با کاهش همراه شده است و معامله گران کمتر به خرید و فروش دلار اقدام می کنند.و یکی از دلایل مهم این نوسان محدود می تواند همین عامل باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید