رصد بازار خودروهای داخلی؛

روی‌گردانی خریداران خودرو از بازار شب عید + جدول

کدخبر: ۴۸۲۳۹۷
اقتصادنیوز: امروز 21 اسفند 1400 نرخ دلار در بازار بیش از 400 تومان افزایش یافت، اما بازار خودرو تغییر نکرد و پرتیراژهای ایران خودرو در بازار بدون تغییر عرضه شدند.
روی‌گردانی خریداران خودرو از بازار شب عید + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که با شروع آخرین هفته اسفندماه خریداران کاملا از بازار کنار کشیده اند و بازار بدون مشتری باقی مانده است. از سوی دیگر در حال حاضر عرضه خودرو در کشور بسیار کاهشی شده و این امر بر قیمت خودرو در بازار اثرگذار بوده است.

عدم تغییر قیمت خودروهای پرتیراژهای ایران خودرو همزمان شده با ثبات قیمت در بازار سایپایی ها.  این در حالی که دلار امروز شکل افزایشی به خود گرفته بود. اما این تغییر قیمت نتوانست بازار خودرو را تحت تاثیر قرار دهد و خریداران همچنان نظاره گر بازار هستند و تمایلی برای ورود به بازار از خود نشان نمی دهند.

همچنین در اکوایران ببینید : کدام اصلاحات اقتصادی اولویت دارد؟

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، «پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار»، «سمند LX با موتورEF7» و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

براساس ارزیابی ها امروز «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار 480 میلیون تومان قیمت گذاری شد. «دنا معمولی» هم بدون تغییر در بازار 350 میلیون تومان به فروش رفت. رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «رانا پلاس» نیز بدون تغییر در بازار 304 میلیون تومان قیمت خورد.

خانواده سمند نیز امروز در بازار افت قیمت نداشتند. براساس ارزیابی صورت گرفته امروز «سمند LX با موتورEF7» در بازار 279 میلیون تومان به فروش رسید و «سمند سورن» هم در بازار با قیمت 310 میلیون تومان معامله شد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که پژو 206 امروز بدون تغییر در بازار عرضه شدند. به این ترتیب «پژو 206 تیپ 2» امروز در بازار 267 میلیون تومان در بازار عرضه شد.  «پژو 206 تیپ 5» هم در بازار 330 میلیون تومان قیمت گذاری شد و  مدل صندوقدار این خانواده یعنی «پژو 206 صندوقدار» 325 میلیون تومان رسید.  به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 و پژو 206 صندوقدار با مدل 1399 در بازار معامله می شوند.

ایران 21

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید