رکوردزنی ابتلا به کرونا در آلمان و کره جنوبی+نمودار

رتبه ششم بیماران بدحال کرونایی ایران در جهان

کدخبر: ۴۸۲۱۵۸
اقتصادنیوز: روند ابتلا به کرونا در ایران مسیری نزولی گرفته و شمار روزانه آن رتبه سی و هفتم را در میان کشورهای جهان به ثبت رسانده است. بررسی های آماری نشان می دهد شمار بیماران بدحال کرونا درایران رتبه ششم را در جهان داشته واز این حیث وضعیت خطرناک‌تری را به تناسب کشورهای جهان به ثبت رسانده است.
رتبه ششم بیماران بدحال کرونایی ایران در جهان

به گزارش اقتصادنیوز ، آمارهای کرونا در ایران و جهان روندی نزولی را در این روزها ثبت کرده و در حال کاهش است. با این حال در برخی کشور ها اما هنوز سطح ابتلا و مرگ و میر خطرناک گزارش شده و مسیری صعودی داشته است.

در ایران نیز با وجود پایین آمدن آمار مبتلایان در کشور اما مرگ ومیر روزانه و تعداد بیماران بدحال کرونایی هنوز وضعیت خطرناکی داشته و در برخی متغیرها در رده های بالایی درسطح جهان قرار گرفته است.

کرونا

رکوردزنی مبتلایان کرونا در کره جنوبی

براساس آمارهای جهانی کرونا، آمار ابتلا به این ویروس درکره جنوبی روندی افزایشی به خود گرفته و در روز گذشته برابر با 327 هزار و 532 نفر به ثبت رسیده است. این آمار در دو روز پیش نیز نشان از رکوردزنی این شاخص قرمز کرونایی در این کشور داشته است. البته این تحلیل بر اساس داده هایی است که تاکنون در وب سایت های آماردهی کرونا ثبت شده است.

دومین رکوردزنی در ابتلا به کرونا نیز به کشور آلمان تعلق داشته که در این روز برابر با 300 هزار و 272 نفر به ثبت رسیده است. تقریبا 27 هزار و 200 نفر کمتر از کره جنوبی!

کشورهای ویتنام، فرانسه و هلند نیز رکوردهای بعدی را در این رابطه داشته و دیگر کشور های قرمز کرونایی در روزهای اخیر به شمار می آیند.

این در حالی است که آمار ابتلا به کرونا در روز جمعه برابر با 3 هزار و 953 نفر ثبت شده و کاهش قابل توجهی را درمقایسه با یک ماه پیش خود داشته است.

رده آمار ابتلا به کرونا در میان آمارهای جهانی نیز نشان می دهد  ابتلا به کرونا در ایران در مقایسه با سایر کشور های جهان رتبه سی و هفتم را داشته و از این حیث وضعیت کم خطر تری را در مقایسه با سایرین داشته است.

اما این شاخص در آمار بیماران بدحال کرونایی به شکل دیگری بوده است.

کرونا

وضعیت وخیم بیماران کرونا درهند

متغیر بیماران بدحال کرونایی در هر روز نشان می دهد در هر مقطع زمانی چه تعداد بیمار بدحال در هر منطقه وجود داشته است. این رقم می تواند خود متغیر تاثیرگذاری بر میزان مرگ ومیر کرونایی در کشور باشد و در صورتی که کنترل نشود وضعیت سیاه این ویروس را خطرناک تر کند.

در همیین رابطه دسته بندی های جهانی شاخص خاکستری کرونا در جهان نشان می دهد کشور هند روزانه 8 هزار و 944 بیمار کرونایی داشته که در این مقایسه رکورد دار بوده است.

دومین رکورد نیز به برزیل تعلق داشته و رتبه سوم بیماران بدحال نیز در آمریکا رقم خورده است.

در همین رابطه طبق آمار وزارت بهداشت و درمان در روز جمعه میزان بیماران بدحال مبتلا به کرونا در کشور برابر با 3 هزار و 69 نفر ثبت شده که ششمین رکورد را در میان کشورهای جهان به ثبت رسانده است.

کرونا

رتبه پانزدهم ایران در مرگ ومیر روزانه کرونا

سیاه ترین بخش آماری کرونا در هر منطقه مربوط به شمار فوتی ها در همان منطقه است. در همین رابطه در روز گذشته آمریکا  هزار و 274 فوتی داشته که در رأس آمار فوتی ها در جهان بوده است.

روسیه نیز دومین رکورد را در این مقایسه داشته و 665 فوتی را در روز گذشته به ثبت رسانده است. کشورهای برزیل هنگ کنگ و اندونزی رکوردهای بعدی فوتی ها در این مقطع در روز گذشته بوده اند.

در ادامه ایران نیز با ثبت 136 فوتی در روز گذشته رتبه پانزدهم را درجهان داشته که باتوجه به آمار ابتلا نشان از سرعت کند ریزش در آمار فوتی ها داشته است.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید