مردم محرمند؟

تعطیلی بخش سفرهای خارجی سامانه شهرداری!

کدخبر: ۴۸۱۵۵۵
اقتصادنیوز :‌شهردار تهران به همراه جمعی از معاونان و مدیران شهری به شهر دوشنبه تاجیکستان سفر کرده تا در ششمین اجلاس مجمع عمومی شهرداران آسیایی شرکت کند ، تاکنون هیچ کدام سفرخارجی مدیران شهری در سامانه شفافیت ثبت نشده است .
تعطیلی بخش سفرهای خارجی سامانه شهرداری!

به گزارش اقتصادنیوز تا به امروز هیچ یک از سفرهای خارجی مدیران شهرداری در دوره زمامداری علیرضا زاکانی در سامانه شفافیت ثبت نشده است، آخرین سفر ثبت شده در این سامانه مربوط به سفر محسن پورسیدآقایی به روسیه است که درسال 98 انجام شده است.

اکو ایران در این باره نوشت: احمد صادقی عضو شورای شهر تهران هم مدتی پیش درباره سفرهای خارجی مدیران شهرداری تذکری داده و گفته بود که ما در کمیته شفافیت شورای شهر از این سفر رفتن اطلاع نداشتیم.

درنخستین سفر خارجی مدیران شهری ، سید مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران به نمایندگی از شهردار تهران در اجلاس یو سی ال جی که در شهر بارسلون برگزار شده بود، شرکت کرد . 

در این سفر سه نماینده از شهرداری و شورای شهر  تهران هم  برای حضور در کنگره جهانی شهر هوشمند که در این شهر برگزار شده بود، شرکت کردند.در این اجلاس ،محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اوری و ارتباطات شهرداری تهران،علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران و مسئول پروژه ای که در این اجلاس مورد تقدیر قرار گرفته، حضور داشتند.  همچنین یک خبرنگار از مرکز ارتباطات برای پوشش این دو رویداد این تیم را همراهی می کرد .

در این مدت برخی مدیران شهری نیز سفری به اکسپودبی داشتند . امروز نیز اعضای شورای شهر مطلع شدند که شهردار تهران به همراه برخی از معاونان و مدیران شهری برای حضور در ششمین اجلاس مجمع عمومی شهرداران آسیایی به شهر دوشنبه تاجیکستان، رفته است .این اجلاس با موضوع «سرمایه اجتماعی شهری، اعتماد و مشارکت عمومی» برگزار می‌شود.درحالی مدیران شهری به سومین سفرخارجی خود می روند که هنوز شورای شهر نمایندگان خود را به کمیته سفرهای خارجی معرفی نکرده است و دو عضو ناظر شورا همچنان در این کمیته مشخص نشده اند. 

براساس آیین‌نامه اعزام مأموران و هیئت‌های شهرداری تهران به خارج از کشور کمیته‌ سفرهای خارجی متشکل ازمعاون مالی، اداری شهرداری تهران، معاون هماهنگی وبرنامه‌ریزی شهرداری تهران ، رئیس حراست کل شهرداری تهران، مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری تهران و  دو نماینده منتخب از سوی شورای اسلامی شهر تهران (به‌ عنوان ناظر) است.

هنوز مسئولان مدیریت شهری وبه ویژه شخص علیرضا زاکانی درباره تعطیلی بخش سفرهای خارجی سامانه شفافیت توضیحی ارائه نداده‌اند. باید منتظر ماند ودید این اتفاق بر اساس عدم هماهنگی  صورت گرفته است یا اینکه شهردار انقلابی، مردم را در زمینه سفرهای خارجی خود وهمراهانش محرم نمی‌بینند؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید