انتظارات مثبت از بورس و فرابورس 14 اسفند

سیگنال گیری بورس بازان از توافق در مذاکرات وین

کدخبر: ۴۸۰۵۱۶
اقتصادنیوز: معاملات روز شنبه بورس و فرابورس اگرچه با موقعیت های برابر خریداران و فروشندگان روبه روست اما بورس بازان امروز از رویداد توافق احتمالی وین تاثیر می گیرند.
سیگنال گیری بورس بازان از توافق در مذاکرات وین

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در شرایطی وارد هفته سوم می شود که معامله گران در موقعیت محدود طی چند روز گذشته معاملات شان را به انجام رساندند و به تناسب آن، شاخص ها هم در نوسان محدوده در کانال 1.28 میلیون واحد تغییر آنچنانی نداشته است.

موقعیت های برابر در سمت عرضه و تقاضای بورس و فرابورس

شاخص های عملکردی بازار سهام همچنان نشان می دهد که خریداران و فروشندگان در موقعیت محدودی به سر می برند، این در حالی است که خریداران سعی دارند در مسیر روبه جلو قرار گیرند و فروشندگان هم به علت کم کششی، چندان توان ریزش بیشتر شاخص ها در بورس و فرابورس را ندارند. در این شرایط محدوده تغییر شاخص ها هم قابل انتظارست. 

چهارشنبه هفته گذشته اگرچه شاخص کل بورس رنگ قرمز به خود گرفته بود اما شاخص هم وزن بورس همچنان مثبت و روبه جلو بود.

بررسی عملکرد حقیقی ها در بازار سهام هم نشان می دهد که آنان اگرچه همچنان استراتژی خروجی پول را در دستورکار قرار دارند اما از شدت خروجی ها کاسته شده است.

حقیقی ها در نقش های معاملاتی نیز بیشتر خریدار بوده اند تا فروشنده. در این شرایط انتظار می رود بازار همچنان در محدوده مشخص دنبال شود. 

نظرسنجی اقتصادنیوز: انتظارات مثبت از بورس و فرابورس امروز

البته در کنار بررسی این وضعیت، توافق احتمالی در خصوص مذاکرات برجامی وین که در دو روز گذشته با بیشترین اخبار و گزارش‌ها در خصوص توافق همراه بود، می تواند سیگنال مثبتی به معاملات امروز بازار بدهد. باید در انتظار بود که بورس و فرابورس چقدر از توافق احتمالی وین تاثیر می گیرند.

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز هم نشان می دهد که اغلب تحلیلگران و فعالان بورس و فرابورس، شاخص های بورس و فرابورس را مثبت ارزیابی می کنند و تاکید دارند بورس بازان از مذاکرات برجامی وین سیگنال گیری می کنند.

هر چند که در شرایط محدود معاملات، احتمال تغییر شاخص ها به کانال بعدی اندک دور از دسترس است اما در صورت تایید رسمی توافق احتمالی مذاکرات برجامی وین می‌توان امیدوار بود که فرمان بازار تغییر کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید