موقعیت های برابر در بورس و فرابورس

تحلیل بازار سهام هفته دوم اسفند 1400

کدخبر: ۴۸۰۱۸۷
اقتصادنیوز: خریداران حقیقی نسبت به حضور مجدد در بازار سهام مرددند. کششی هم برای فروشنده بیشتر در بازار مشاهده نمی‌شود.
 تحلیل بازار سهام هفته دوم اسفند 1400

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در هفته ای که سپری شد با بازدهی متفاوت شاخص ها روبه رو بود. شاخص کل بورس در پایان معاملات هفته جاری با بازدهی مثبت 1.2 درصدی روبه رو شد. شاخص هم وزن بورس نیز با افت 0.54 درصدی روبه رو شد. بزرگترهای بورس با بازدهی منفی و کوچکترهای بورس با بازدهی مثبت روبه رو شدند.

موقعیت‌های برابر در بورس و فرابورس

خریداران و فروشندگان در شرایط برابری به سر می‌برند. توان صف های خرید و فروش هم نشان میدهد که در طول هفته این وضعیت با وجود ناپایداری، در موقعیت‌های برابری به سر میبرند.

شاخص‌های عملکردی بازار سهام نشان میدهد که حقیقی ها بیشتر در موقعیت خرید به سر میبرند اما این وضعیت پایدار نبوده و موقعیت های فروش هم فعال ظاهر شدند. با این وصف شاخص کل بورس از برآیند عرضه و تقاضا در محدوده مشخصی تغییر کرده است.

محدوده شاخص کل بورس از 1.288 میلیون واحد به 1.281 میلیون واحد برگشت و محدوده کانال و سطح شاخص تغییری نکرد؛ فقط شاخص از سقف کانال به کف کانال برگشت.

چالش مستمر در بورس و فرابورس

چالش مستمر بورس و فرابورس فعلا خروجی پول حقیقی ها عنوان می‌شود که البته طول دو هفته نخست اسفند عملکرد بهتری از خود نشان داد؛ این بدان معناست که حقیقی ها با درک شرایط موجود و سیگنال‌گیری از مذاکرات برجامی وین نسبت به افزایش خروج پول از بازار سهام محتاط تر شده اند و تا حدودی تغییر استراتژی داده اند.

البته در این سطح و موقعیت بازار سهام، فعلا نه کشش برای عرضه و خروج بیشتر وجود دارد و نه حقیقی ها مطمئن‌اند که وضعیت بازار سهام تغییر محسوسی خواهد کرد. بررسی وضعیت عرضه و تقاضا در بازار سهام نشان میدهد سمت عرضه نسبت به افزایش توان خود در بازار بی میل هستند و سمت تقاضا نیز همچنان در تردیدند.

البته بخشی از بازار هم همچنان منتظر تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین است؛ تعیین تکلیف بودجه و مذاکرات برجامی وین از مولفه‌های انتظاری هستند که بورس از آن‌ها تا پایان سال سیگنال گیری می‌کند.  

  • 1598357467_bourseforum_ir-sabzbourse
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید