سیگنال های طلای جهانی به قیمت سکه، در دهه اول اسفند

هجوم ناکام به بازار سکه /سکه بازان محتاط شدند

کدخبر: ۴۷۹۷۵۰
اقتصادنیوز: بازار طلا و سکه روز پنجم اسفند ماه تحت تاثیر آغاز جنگ روسیه و اوکراین بهم ریخت و همین امر باعث هجوم خریداران به بازار سکه در ایران شد.
هجوم ناکام به بازار سکه /سکه بازان محتاط شدند

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار طلای جهانی از روز دوم اسفند 1400 تا چهارم اسفند روند ملایمی را تجربه کرد. اما از روز پنجشنبه یعنی پنجم اسفند ماه یک خبر بازار طلای جهانی را بهم ریخت. نظامیان روسیه در روز یاد شده دست به حمله نظامی علیه اوکراین زدند؛ همین حمله موجب افزایش چشمگیر قیمت اونس طلا  در روز پنجشنبه گذشته شد. 

این فلز زرد رنگ بعد از مدت ها تا بالای مرز 1970 دلار پیشروی کرد.اما ترمز این روند افزایشی قیمت اونس طلا در روزهای دوم و سوم جنگ کشیده شد و فلز گران بهای جهانی به زیر مرز 1900 دلار رفت.  ولی در روز نهم اسفند  توانست بار دیگر خود را به بالای مرز 1900 دلار برساند و با 1906  دلار معامله شود. 

سیگنال روند حرکتی طلای جهانی طی یک هفته اخیر به ایران و بازار طلا و سکه هم رسید و قیمت سکه و طلا تحت تاثیر تغییر قیمت اونس با تغییراتی همراه شد.

روند صعودی قیمت طلا 

در بازار داخلی  ایران قیمت طلا 18 عیار در 4 روز اول اسفند روند صعودی آرامی داشت. قیمت طلا در این روز ها بین 1میلیون و 176 هزار و 700 تومان تا 1 میلیون و 188 هزار و 700 تومان معامله شد. اما از روز پنجشنبه هفته گذشته قیمت طلا به بالای 1 میلیون و 200 هزار تومان رفت و در روز نهم اسفند با 1 میلیون و 203 هزار و 300 تومان مبادله شد. 

روند بهای سکه و طلا  اسفند

هجوم خریدارن به بازار سکه در ایران

بازار سکه هم از اول اسفند تا چهارم اسفند در تلاش برای فتح کانال 12 میلیون تومان بود و بین 11 میلیون و 775 هزار تومان تا 11 میلیون و 995 هزار تومان معامله شد. قیمت سکه در روز پنجشنبه 5 اسفند ماه تحت تاثیر آغاز جنگ روسیه و اوکراین و افزایش قیمت اونس طلا توانست کانال شکنی کند.

در این روز خریداران به بازار سکه  در ایران هجوم بردند و قیمت سکه تا 12 میلیون و 110 هزار تومان بالا رفت. اما روز شنبه یعنی هفتم اسفند با افت قیمت اونس طلا ؛ بازار سکه هم وارد فاز نزولی شد. سکه بازان که به صورت هیجانی نسبت به خرید اقدام کرده بودند دچار ضرر و زیان شدند. 

بهای سکه و طلا

بازار سکه در روزهای هفتم و هشتم اسفند بیشتر به روند قیمت دلار توجه کرد و امیدوار بود با افزایش نرخ دلار اندکی از ضرر های خود را جبران کند. 

بازیگران بازار سکه محتاط شدند

 در شرایطی کنونی به نظر می رسد که بازیگران بازار سکه قصد دارند تا مشخص شدن مذاکرات وین،‌ با احتیاط در موقعیت خرید قرار بگیرند. آن ها تصور می کنند که ممکن است یکباره توافق شود و دلار سیر نزولی بگیرد. 

احتیاط بازیگران بازار سکه موجب شده است که از یک سو نوسانات فلز گران بهای  داخلی کاهش پیدا کند و از سوی دیگر، میزان حباب سکه در مسیر نزولی قرار بگیرد. دیروز فاصله ارزش ذاتی و قیمت بازاری سکه به زیر ۲ درصد رسید. به گفته فعالان‌،‌در صورتی که فلز گران بهای داخلی بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تثبیت نشود، بازیگران افزایشی وارد بازار نخواهند شد و برای فروش های معنی دار در بازار سکه نیاز است که فلز گران بهای داخلی محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست بدهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید