گروه‌های قرمز بازار سهام؛

روز سرخ بزرگان بورس /وضعیت جزری در بازار سهام

کدخبر: ۴۷۹۰۶۸
اقتصادنیوز: امروز اغلب بزرگان بازار افت قیمت داشتند و شاخص کل بورس نیز کاهش یافت. سه گروه بانکی، خودرویی و پالایشی نیز قرمزترین گروه‌‌‌‌های بازار بودند.
روز سرخ بزرگان بورس /وضعیت جزری در بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز شنبه، هفتم اسفند 1400، شاخص کل بورس تهران با ریزش 5 هزار و 513 واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و 282 هزار و 796 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با افت 798 واحدی در سطح 329 هزار و 509 واحدی ایستاد. اما شاخص کل فرابورس (آیفکس) 45 واحد بالا آمد و با ثبت رشد 0.25 درصدی در سطح 17 هزار و 633 واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 197 نماد رشد قیمت داشتند که 118 نماد بورسی و 79 نماد فرابورسی بودند. همچنین 261 نماد کاهش قیمت داشتند که 201 نماد بورسی و 60 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 40 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 53 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌ها

در روز شنبه قیمت سهام اغلب نمادهای بانکی، خودرویی و پالایشی کاهش یافت و این سه گروه قرمزترین گروه‌‌‌‌های بازار بودند. 

امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «وبملت» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند و «شپدیس»، «نوری» و «پارسان» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «آریا» و «فزر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فرابورس»، «اتکای» و «توسن» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و خساپا و وبملت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فزر، تجلی و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 8 هزار و 900 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 5 هزار و 226 میلیارد تومان بود که 59 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و با کاهش 11 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 837 میلیارد تومان رسید که 32 درصد از کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید